چند نكته خطاب به ملت و رئیس‌جمهور منتخب

 

 

 

موسوی و کروبی را آزاد کنید!

 اکنون زمان برگزاری دادگاه است. برگزاری دادگاهی که در آن کسانی که چهار سال پیش بزرگ‌ترین ظلم را در حق نظام کردند محاکمه شوند. اکنون زمان برگزاری نماینده‌ی کسانی‌ست که به همین دولت و به همین مدیران برگزاری انتخابات و به همین نظام رأی‌گیری تهمت ِ تقلب، آن هم تقلب ِ ۱۱ میلیونی زدند و امروز طرفدران‌ش به همین دولت و به همین مدیران برگزاری انتخابات و به همین نظام رأی‌گیری چون نامزدشان رأ‌ی آورده است هیچ شبهه‌ای وارد نمی‌دانند

.

 
میرحسین و کروبی را آزاد کنید و به محکمه بسپاریدشان تا حال که همین حکومت با همین نظام رأی‌گیری بار دیگر در آزمون امانت‌داری شرکت کرد و چون گذشته سربلند بیرون آمد بتواند حق مردمی را بگیرد که در فتنه‌ی هشتاد و هشت به سبب توهم و قانون‌گریزی عده‌ای سختی و مصیبت دیدند و کشیدند و آبروی وطن خود را یوسف بازارها دیدند، بستاند.
 
اکنون که طرفداران و علم‌داران فتنه‌ی هشتاد و هشت نتوانستند  به بهانه‌ های واهی و تقلب‌خیزی نظام ِ رأی‌گیری در ایران در این انتخابات شرکت نکنند و خود مهر تایید بر نظام انتخاباتی زدند که امکان تقلب در آن بسیار پایین است، فرصت دادستان است که حق مردم از آب به آسیاب دشمن‌ریز‌ها بگیرد.
 
سخنان مهم دكتر جليلي در جمع اعضاي ستادها، پس از اعلام نتایج انتخابات + فیلم
کار ما تمام نشده است بلکه تازه شروع شده است / نباید منتظر چهار ‏سال آینده بود و باید در جامعه کار خود را آغاز کنیم

دكترسعيد جليلي ديشب با حضور در جمع اعضاي ستاد انتخاباتي خود به سخنراني پرداخته و از تلاش هاي آنها تشكر كرد.  

 شب گذشته پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از حامیان دکتر جلیلی در ستاد انتخاباتی وی حاضر شدند تا دکتر جلیلی اولین سخنرانی خود پس از پایان انتخابات را در جمع آنها مطرح کند. 

جلیلی با قرائت آیه مبارکه "ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الا تخافوا و لا تحزنوا" سخنان خود را آغاز کرد و گفت: این آیه ای بود که بر این مبنا ما کارمان را با شما شروع کردیم. این که ربوبیت الهی را مبنای کارمان قرار دهیم و استقامت کنیم ‏و نگران و ناراحت نباشیم. و این موضوع مبنای کار ما بود. بر این مبنا کار خود را شروع کردیم و ما کاری را که شروع کردیم برهمین با قوت ادامه خواهیم داد.‏
 
 
 
وی افزود: در اولین جلسه انتخاباتی که من در جمع کسانی که قرار بود کارهای ستادی را انجام دهند، حضور یافتم، یک جمله از حضرت ‏علی(ع) بود که ما آن را مبنای کار خود قرار دادیم: "خدایا تو می دانی آنچه از ناحیه ما صورت گرفت، نه یک رقابت برای کسب ‏قدرت بود و نه تلاشی برای زیاد کردن ثروت" اگر ما هم کاری کردیم، نه برای کسب قدرت است و نه برای زیاد کردن ثروت ‏بلکه برای آن مسائلی است که امیرالمؤمنین می فرمودند. ‏
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: شاید یکی از کاستی هایی که ما بعد از انقلاب داشتیم این بود که بسیاری از کارهایی را که می شد انجام دهیم و قبلاً در ابتدای ‏انقلاب انجام می دادیم، به قسمت های رسمی نظام سپردیم و بر این مبنا در این زمینه فتیله کار را پایین آوردیم.
 
وی اشاره داشت: در ابتدای انقلاب ‏هر مسجد خودش کانون آزاد شدن ظرفیت ها بود و بعداً این نقش محوری مساجد کمرنگ شد. دلیلی این کمرنگ شدن این بود که ‏گفتیم خب، یک تبلیغات اسلامی هست که این کارها را انجام می دهد. مثلا از کارهای دیگری که قبلاً دست جوانان بود و ما به ‏نهادهای دولتی سپردیم، کتابخانه ها، مسائلی مانند محرم و صفر و از این قبیل را می توانیم نام ببریم.‏
 
جلیلی خاطرنشان کرد: ما دو مفهوم را باید با هم جلو ببریم. یکی دولت سازی است و دیگری جامعه سازی. بعد از انقلاب به دلیل اینکه دولت از خود ‏مردم بود، خیلی از این مباحث به دولت حواله داده شد، و گفتیم که دولتی هست و حقوقی هم می گیرد و کار هم می کند، پس این ‏مسائل را هم عهده دار شود. البته این را نباید فراموش کرد که یکی از کارهای ویژه دولت اسلامی این است که فقط دنبال کارویژه ‏هایی که دولت های دیگر در پی آنند، نرود و این مدل کارها بخشی از امور مربوط به دولت اسلامی هم هست و نباید این ‏موضوع را منکر شد.‏
 
جلیلی به تحلیلی اندیشه سیاسی اسلام و غرب پرداخت و تصریح کرد: یکی از وجه ممیزهای اندیشه سیاسی اسلام با اندیشه سیاسی در غرب این است که غرب می گوید دو حوزه جامعه و دولت باید از ‏هم جدا باشد، اما در اندیشه سیاسی اسلام اینگونه نیست. یعنی کارویژه هایی که برای دولت و جامعه تعریف می شود، مشترک ‏است. مثلاً اقامه قسط را اندیشه اسلام فقط بر عهده دولت نمی داند و این را به عهده مردم نیز می داند. "لیقوم الناس بالقسط" و این ‏فرق اندیشه سیاسی اسلام با اندیشه سیاسی غرب است و ما در اسلام جامعه و دولت را مکمل همدیگر می دانیم. ما به این شکل ‏می توانیم به آن تعالی که مد نظر اسلام است برسیم.‏
 
وی ادامه داد: ما آرمان هایی را که تعریف می کنیم، هم در حوزه دولت تعریف می شود و هم در حوزه جامعه. جامعه ای که در اسلام ‏تعریف شده است با آن جامعه ای که در غرب تعریف می شود، تفاوت اساسی دارد.‏
 
وی اذعان کرد: این موضوع را برای این گفتم که اگر می خواهیم دولت را به دست بیاوریم و یا رقابتی در عرصه سیاست بکنیم، آن رقابت برای ‏قدرت نیست، بلکه برای آن است که از آن ظرفیت برای این کارویژه ها استفاده کنیم.‏
 
 
وی در ادامه افزود: همان طور که قرآن حکومتداران را به قسط دعوت می کند، مردم را هم به قسط دعوت می کند. اگر یک عده در حوزه دولت کار ‏را در دست گرفتند، در حوزه جامعه فضا خالی است و از این حیث می توان گفت که کار ما دوچندان است و نباید منتظر چهار ‏سال آینده بود و باید در جامعه کار خود را آغاز کنیم.
 
جلیلی اضافه کرد: هدف کسب قدرت نبود که الآن بگوییم نباید دیگر کار کنیم، بلکه ظرفیت ها ‏را می توان در مباحث مختلفی فعال کرد. الآن ظرفیت هایی که برای نظام اقتدار ایجاد کرده است، مرهون ‏ظرفیت های جامعه سازی است. مثلاً عاشورا، محرم، ماه رمضان، اعتکاف، مساجد، نمازهای جماعت و ... اگر اقتداری در ‏کشور ما ایجاد شده است، بیش از آنکه مرهون سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد و ... باشد، مرهون برنامه هایی است که نام برده شد.‏
 
وی تأکید کرد: اگر ما 24 ساعت هم برای این مبنا منسجم کار کنیم و این ظرفیت هایی که در جهت همان اهدافی که در انتخابات می خواستیم آزاد ‏کنیم، باز هم وقت کم می آوریم چون نگاه یک نگاه متعالی است و یک نگاه حزبی و جناحی نیست. ایرادی که داریم نسبت به ‏بعضی از احزاب این است که فقط موقع انتخابات پیدایشان می شود و این همان نگاه غلطی است که ما به آن ایراد داریم.
 
وی با اشاره به انتخابات ادامه داد: این ‏بحث انتخابات یک فرصتی ایجاد کرد و یک انسجام ایجاد شد که دوستان زیادی با این نگاهی که گفتیم دور هم جمع شدند. من در ‏سفرهای استانی که می رفتم و در ستادهایی که داشتیم، با اینکه اکثر کسانی که مسئول ستادهای ما بودند را ‏نمی شناختم، مشاهده می کردم که با چه اخلاصی و با چه صفایی و با چه مبنای صحیحی دارند کار و تلاش می کنند. در یکی از ‏استان هایی که رفتیم خودم هم خجالت زده شدم که در آن استان می گفتند که ما هزینه ای برای مکان ستاد نداریم و مکانی هم از ‏خودمان نداریم و جلسات ستاد را با جمع شدن در خیابان برگزار می کنیم و این مسأله باعث افتخار ماست، اگرچه از جهتی هم باعث ‏شرمندگی ماست که بضاعتی هم نداشتیم که برای آن ها مکانی دست و پا بکنیم.‏
 
جلیلی افزود: موضوع دیگری که باز برای من در سفرها در میان کسانی که طرفدار بودند می دیدم و برایم جالب یود این بود که از نوجوان ‏شانزده ساله تا کسانی که از نظر سنی چای پدر ما هستند، می گفتند این کارها و فعالیت های برای شما در بحث انتخابات مشروط ‏بر این است که شما پشت سر مقام معظم رهبری باشید. این موضوع خیلی مهم است و مشخص است که اصلاً برای فرد و جناح ‏این افراد نیامده اند، بلکه برای یک آرمان ارزشمند که آرمان نظام ماست آمده اند و این را به صراحت از مسجدی که در شهر ‏کهنوج در آن صحبت می کردم تا ورزشگاه شیرودی تهران، دیدم که ادبیات یکی است و همه از این ادبیات استفاده می کنند که ‏فقط به خاطر ولایت است که دور تو جمع شده ایم و با شخص شما عهد اخوت نبسته ایم و این موضوع خیلی ارزشمند است، ‏ضمن اینکه اظهار لطف می کردند، اما شرط و شروطش را هم می گذاشتند که حواستان جمع باشد.‏
 
وی سپس به نحوه تبلیغات ستادهایش اشاره کرد و اضافه کرد: در این سفرها نه یک حرف روشنفکری زده می شد و نه یک وعده خاصی داده می شد که آراء خاکستری جذب شود و مباحث در ‏جهتی مطرح می شد که ما برای هدفی آمده ایم که خیر دنیا و آخرت در آن است‎.‎‏ این امر که این حرف ها توانست تعدادی را جذب ‏کند، خودش یک پیروزی بود. من واقعاً برداشتی که دارم این است که این انتخابات برای یک پیروزی بزرگ است.‏
 
وی ادامه داد: اینکه چنین جمعی در کشور حول محور ولایت، بر مبنای منویات ولایت، بدون هیچ گونه چشم داشتی، اینگونه پای کار می آیند، ‏به نظر من یک پیروزی بزرگ و یک ارزش برای نظام است.‏
 
وی افزود: در برآوردی که من از دوران دفاع مقدس دارم، می خواهم بگویم این کار کمتر از آن نبود که این حجم از جوانان علاقه مند با این ‏اعتقاد به ولایت و به این شکل پای کار هستند. احساس این بود که جوانانی با روحیه بسیجی با یک شعور عمیق و بحث های ‏جدی پای کار هستند. این خیلی مغتنم است.‏
 
جلیلی افزود: این ظرفیتی که در این انتخابات این گونه دور هم جمع شد، این نه برای یک پایان، بلکه برای یک شروع مغتنم است برای اینکه ‏این اهداف را دنبال کنیم.‏
 
وی به پیامی که به رئیس جمهور منتخب داده بود اشاره کرد و گفت: در پیامی که به آقای روحانی دادم، سعی کردم که هیچ جمله ای که بر مبنای سیاسی بازی و دور از صداقت باشد، ننویسم، یعنی ‏اگر گفتم ما به شما کمک می کنیم، چون ما می خواهیم دولت اسلامی موفق باشد، این کمک را می کنیم. نگاه یک حزب اللهی این ‏نیست که حتما من باشم تا موفق باشم، مهم این است که آن کار در جهت صحیح و درست و گفتمان انقلاب اسلامی و پیشرفتی که ‏مورد نظر آن تمدن اسلامی که آقا روی آن تأکید دارند، انجام بشود.‏
 
وی در تشریح نوع کمک کردن به دولت آینده گفت: ما در این جهت کمک می کنیم، کمک هم این است که هرکار ایجابی که باشد حتماً احساس این است که همان کاری که ما می ‏خواستیم انجام بدهیم، دارد انجام می شود و خدا را شکر می کنیم و هر جایی هم که احساس کردیم خلاف است حتماً بر اساس همان ‏اصل هشتم قانون اساسی و امر به معروف و نهی از منکر، کمک خود را این می دانیم که متذکر بشویم و نظارت کنیم و بگوییم ‏اینجا اشتباه است. این دو حرکت با توجه به این بحث که بخشی از آن در حوزه جامعه است تا دولت، مکمل همدیگر هستند.‏
 
وی به جمع شدن دوستدارانش کنار یکدیگر اشاره کرد و اظهار داشت: این جمع و این فضا، نه برای فضای حزبی و انتخابات، بلکه برای این هدف متعالی موضوعیت دارد. باید روی آن فکر کنیم که ‏چگونه می توانیم انسجام آن را برای آن کار حفظ کنیم، البته نباید منحصرا این انسجام موضوعیت پیدا کند، این برای این است که ‏کار را شروع کنیم، چون این مدل کارها، کارهایی نیست که زمان بخواهد و ... ، بلکه حتماً باید این کارها را شروع و دنبال کنیم.‏
 
وی تصریح کرد: این مسأله هم که ما هم اکنون مسئولیتی نداریم، خودش کمکی است برای پیشبرد اهدافمان. چون فراغ بال داریم برای پیگیری ‏بحث های گفتمان سازی و فرهنگ سازی که بحث اصلی ماست.‏
 
جلیلی به آسیب شناسی حرکت گفتمان انقلاب در انتخابات پرداخت و افزود: اگر بخواهم آسیب شناسی از انتخابات داشته باشم، شاید یک ضعف ما این بود که نتوانستیم این اقناع را ایجاد کنیم که گفتمان ‏اسلام، انقلاب و مقاومت می تواند موجب پیشرفت می شود، نتوانستیم این را به صورت اقناعی و اثباتی بیان کنیم. این ضعف را ‏باید در مسیر حرکتمان برطرف کنیم.‏
 
 
وی ادامه داد: یک نکته دیگر هم اینکه در این کار نباید گرفتار حاشیه بشویم، چون موجب خالی شدن ظرفیت هایمان می شود. با درگیری در ‏حاشیه ها از آن کار بزرگ می مانیم. این حاشیه های بی خود می تواند کار ما را ضعیف کند. مثلاً در برخی از این سایت ها که ‏دوستان حزب اللهی مسئولیت آن را برعهده داشتند، می دیدم بحث های سطحی و غیر ضرور مطرح می شد و می دیدم که بعد از ‏مدت زیادی هنوز سوزن آن سایت روی آن موضوع بدون اینکه برایش رشدی داشته باشد، گیر کرده است.‏
 
دكتر جليلي آسيب دیگر این حرکت را اینگونه عنوان کرد: ما نباید گرفتار گزارش دهی بشویم، بلکه باید به سمت نتیجه حرکت کنیم، مثلاً خانواده از شما نان می خواهد، شما بروید و بیایید ‏و گزارش بدهید که مثلاً 15 نانوایی رفتم و 6 تا بسته بود و ...، در آخر خانواده از شما نان می خواهند، ما نباید گرفتار این ‏معضل بشویم که مثلاً گزارش بدهیم این تعداد سایت راه اندازی کردیم و ...، باید ببینیم که انتهایش چه می شود؟
 
وی تصریح کرد: بنده بسیار از این موقعیت پیش آمده خوشحالم و این انتخابات بهانه ای شد که عده ای از عزیزان که انگیزه های بسیار ارزشمند و ‏اهداف بلند دارند، از روش های صحیح هم استفاده می کنند، دور هم جمع شوند. این التزامی که این سه موضوع با هم دارند، ‏بسیار ارزشمند است.‏
 
وی در پایان افزود: البته من خودم را قابل نمی دانم که از دوستان تشکر کنم، چون معتقدم این کار برای فردی مثل من نبود که بخواهم تشکر کنم. ‏دوستان برای هدفی بزرگتر این کار را انجام دادند که انشاءالله خداوند شاکر آن هاست و این اخلاصی که من از این جوان ها دیدم ‏انشاءالله جزء ذخائر عالی ایشان در آخرت خواهد 

 

 




تاریخ: دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط arman

 

حماسه می آفرینیم

ترس دشمن از رنگ ها

یک روز از لباس سبز سپاه می ترسد

یک روز از لباس خاکی بسیج

یک روز از سرخی خون شهید

یک روز از چادر مشکی زن ها

یک روز از کیک زرد نیروگاه

و امروز هم از جوهر آبی انگشت ها...


«معراج افلاکی ها» نوشت:

حماسه می آفرینیم 

4 روز تا حماسه ای پر شکوه در ایران اسلامی

و اینک، دنیا منتظر حضور شماست...

 

انتخابات، تداوم راه شهیدان

از نگاه امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات بود. با شروع جنگ تحمیلی، آنان که رهرو واقعی امام بودند لحظه ای برای عمل به این واجب درنگ نکردند. و حالا امروز حفظ نظام در گروی حضور حداکثری ما در پای صندوق های رای است.

 

 


از نگاه امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات بود. با شروع جنگ تحمیلی، آنان که رهرو واقعی امام بودند لحظه ای برای عمل به این واجب درنگ نکردند. و حالا امروز حفظ نظام در گروی حضور حداکثری ما در پای صندوق های رای است.

انتخابات

منبع: انفطار


همچو دریا در مصاف دشمنان طوفانیم

رای خـواهم داد تــــا ثابت کنم ایـــرانیـــم /همچــو دریـــا در مَصاف ِدشمنان طوفــانــیم

 

انتخابات

 

رای خـــواهم داد تـــــــــا ثابت کنم ایـــرانیـــم

همچـــــو دریـــا در مَصاف ِدشمنان طوفــانــیم

رای خــــواهم داد تا بیــــــگانه را رســــوا کنم

وحــــدت ایــرانیـــان را بــاز هـــــم معنـــا کنم

رای خواهم داد داند مدعی هیچ است و بس

ارزشش کمتــر بُوَد در پیش ما از یـــک مگس

 

للحق:رای خواهم داد تا چشم دشمنان میهنم کور شود فقط همین...

 

منبع: سفیران نور




تاریخ: دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط arman

 

 

...اين‌همه راه آمده‌ايم


+ 0
+ 0

«شما يک زندگي جدا از دنياي جديد داشته‌ايد. مباحث مربوط به اقتصاد مدرن و حقوق و روابط جديد بين‌الملل را مطالعه نکرده‌ايد. تحصيلات شما در علوم اسلامي و الهي است. شما با دنياي کنوني سياست و معادلات جاري آن در زندگي اجتماعي درگير نبوده‌ايد. با اين وجود، آيا احساس نمي‌کنيد که بايد در راهي که اعلام کرده‌ايد تجديدنظر کنيد؟»

اين پرسشي بود که روز نهم آذرماه 1358 خبرنگار مجله آمريکايي تايم در مصاحبه اختصاصي خود با حضرت امام(ره) از ايشان پرسيده بود. پاسخ امام راحل(ره) اما، تعجب آميخته به ناباوري خبرنگار تايم را در پي داشت. امام خميني(ره) در پاسخ فرموده بود؛ «ما، معادله جهاني و معيارهاي اجتماعي و سياسي که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجيده مي‌شده است را شکسته‌ايم، ما خود چارچوب جديدي ساخته‌ايم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ايم. از هر عادلي دفاع مي‌کنيم و بر هر ظالمي مي‌تازيم، حال شما اسمش را هر چه مي‌خواهيد بگذاريد، ما اين سنگ را بنا خواهيم گذاشت، اميد است کساني پيدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شوراي امنيت و ساير سازمان‌ها را بر اين پايه بنا کنند. نه بر پايه نفوذ سرمايه‌داران و قدرتمندان که هر موقعي خواستند هر کسي را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمايند. آري با ضوابط شما، من هيچ نمي‌دانم و بهتر است که ندانم».
خبرنگار مجله «تايم» حق داشت از پاسخ امام راحل ما(ره) انگشت‌حيرت به دندان بگيرد و در مقدمه‌اي که براي انتشار مصاحبه حضرت امام(ره) تهيه کرده بود، بنويسد؛ «سخن از يک روحاني بزرگ شيعه در ميان است که به‌زعم خود آمده است تا نظام حاکم بر جهان امروز را نه فقط در ايران که در همه دنيا تغيير دهد و نظامي را جايگزين کند که در آن عدالت و ظلم، روابط اجتماعي و معادلات سياسي با معيارهاي اسلامي تعريف مي‌شوند».
نمي‌دانيم آيا خبرنگار مجله تايم در قيد حيات است يا نه؟ اگر بود مي‌ديد و اگر باشد مي‌بيند که آنچه آن روز، امام راحل(ره) ما با اطمينان مي‌فرمود و خبرنگار تايم با دهاني بازمانده از تعجب و دروني آکنده از انکار مي‌شنيد، اتفاق افتاده است.
15 خرداد 1342 را مي‌توان با روزي که رسول خدا(ص) دعوت خويش آشکار کرد، به مقايسه نشست. با اين تفاوت که پيامبر اعظم(ص) اسلام ناب را به وحي از خداي مهربان گرفته بود و سلاله پاک او، امام خميني(ره) غبار قرن‌ها بدعت و تحريف و کج‌انديشي و بدانديشي که بر آن نشسته بود را زدوده و اسلام ناب محمدي(ص) را همانگونه که در صدر بود،‌ ارائه کرده بود. رژيم آمريکايي شاه، سراسيمه از آنچه در پيش بود، قيام را به خون کشيد و اين توهم را که نه خود و نه اربابانش باور داشتند در شيپورهاي فريب آن روزها دميد که گويي «دارها برچيده و خون‌ها شسته است»! اما قيام، تازه آغاز شده بود و تشنگاني که با آدرس غلط قدرتهاي استکباري در پي آب به سوي سراب رفته بودند، نشاني سرچشمه زلال را که امام راحل(ره) نشان‌داده بود، شناخته بودند. ديري نپائيد که طلايه بهمن 57 نمايان شد و ياران امام(ره) که آن روزها مي‌فرمود؛ در رحم مادران و صلب پدران و يا گهواره‌ها هستند، نيز از راه رسيدند. همه آمده بودند و آماده بودند تا «فلک‌را سقف بشکافند و طرحي نو دراندازند» و انداختند.
حضرت امام(ره) در پيامي به مناسبت سالروز قيام 15 خرداد که سال 1362 يعني در اوج جنگ تحميلي و حمله همه جانبه تمامي قدرت‌هاي ريز‌و‌درشت دنيا به ايران اسلامي، منتشر شده بود، آورده‌اند؛
«ما امروز، دورنماي صدور انقلاب اسلامي را در جهان مستضعفان و مظلومان بيش از پيش مي‌بينيم و جنبشي که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان عليه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است، اميدبخش آتيه روشن است و وعده خداوند تعالي را نزديک و نزديکتر مي‌نمايد، گويي جهان مهيا مي‌شود براي طلوع آفتاب ولايت از افق مکه‌معظمه... از پانزدهم خرداد 42 که حکومت مستکبران جبار در اين سرزمين به اوج خود رسيده بود و مي‌رفت تا عربده شوم «اناربکم الاعلي» از حلقوم فرعون زمان طنين افکند تا 22 بهمن 57 که پايه حکمراني جباران‌عصر در اين مرز و بوم فرو ريخت و تخت و تاج 2500 ساله فرعون‌گونه ستمشاهي به دست تواناي زاغه‌نشينان و ستمديدگان تاريخ برباد رفت و... ايامي معدود بيش نبود و از 22 بهمن 57 تا امروز که 15 خرداد 92 را درآغوش مي‌کشيم ساعاتي محدود بيش نيست ولي تحولي که - انجام آن- کمتر از صد سال -هم- بعيد به نظر مي‌رسيد با تقدير خداي بزرگ در اين ايام معدود و ساعات محدود تحقق يافت و جلوه‌اي از وعده قرآن کريم نورافشاني کرد».
امام راحل ما(ره) باز هم مثل هميشه حق داشت که در سروده‌اي مي‌فرمود؛ «انتظار فرج از نيمه خرداد کشم» چرا که آن روز اگرچه آميخته به دود و آتش و خون بود ولي بعثت دوباره - تعبير حکيمانه حضرت آقا از انقلاب اسلامي- آغاز شده و اسلام ناب محمدي(ص) از غربتي که دهها قرن بر آن تحميل کرده بودند، بيرون آمده بود.
بعد از آن، اين گردونه چرخيد و چرخيد تا به رحلت حضرت امام(ره) رسيد. غربِ سيلي خورده بار ديگر غريو شادي کشيد. ساعتي پس از آن که امام راحل ما چشم از جهان فروبست، اين خبر با ذوق‌زدگي احمقانه‌اي روي تلکس خبرگزاري رويتر نشست که «با مرگ خميني، انقلاب اسلامي به نقطه پايان رسيده است» و ساعتي ديگر خبرگزاري آمريکايي آسوشيتدپرس در مصاحبه با يکي از نظريه‌پردازان مؤسسه «هري‌تيژ» به تفسير اين رخداد پرداخت که «شخصيت کاريزماتيک- جاذبه ويژه- خميني مسلمانان جهان را با حالتي سحرگونه به خود جذب کرده بود و اکنون که از دنيا رفته است،‌ مانند هر شخصيت کاريزماتيک ديگر، بنياني که بنانهاده بود فرو مي‌ريزد» اما چند ساعت بعد وقتي در سراسر ايران اسلامي زن و مرد و کودک با چشم اشکبار به خيابان‌ها ريختند و خبر اين ضايعه غم‌انگيز در لبنان و فلسطين اشغالي و مصر و بحرين و الجزاير و... پيچيد و هنگامه آفريد، خبرگزاري رويتر با ناباوري آن را رخدادي عظيم‌تر از استقبال مردم به هنگام ورود حضرت امام(ره) ناميد و با انتقال بي‌وقفه رهبري به حضرت آقا؛ اضطراب دشمن به اوج رسيد ... خميني عزيز ما غروب نکرده بود، بلکه در قامت ديگر سلاله پاک رسول خدا(ص) دوباره طلوع کرده بود... و ديري نپائيد که اين گزاره ملکوتي از دل‌ها به زبان‌ها تراويد که «خامنه‌اي، خميني ديگر است».
باز هم عقبه‌هاي سخت بود و شيب‌هاي تند که ملت مانند دوران امام‌راحل(ره) در رکاب خلف حاضر او با موفقيت پشت سر مي‌گذاشتند و قله‌هايي که پير جماران وعده داده بود را يکي پس از ديگري فتح مي‌کردند. اين برداشت نه سخن خلاف است و نه لاف گزاف. کافي است به توصيه حضرت امام، نقطه آغاز را با نقطه‌اي که امروزه در آن ايستاده‌ايم به مقايسه بنشينيم، تا با خواجه شيراز همنوا شويم که:
رهرو منزل عشقيم و زسر حد عدم 
تا به اقليم وجود، اينهمه راه آمده‌ايم
امروزه اما، همه شواهد حکايت از آن دارند که در ادامه همان راه به پيچ‌بزرگ تاريخ نزديک شده‌ايم. پيچ بزرگي که به نوشته هاآرتص، خميني و خامنه‌اي تابلوهاي راهنماي آن را نصب کرده‌اند و... راستي! آنگونه که دشمنان بيروني ادعا مي‌کنند و دنباله‌هاي داخلي همان را نشخوار مي‌کنند، اگر انقلاب اسلامي درگذر سال‌هاي گذشته رو به ضعف نهاده است، چرا -به قول حضرت آقا- کينه‌توزي‌ها و دشمني‌ها و شمشير از رو بستن‌هاي دشمنان همه روزه دامنه گسترده‌تر و شتاب بيشتري گرفته است؟! و به قول حضرت امام(ره) در خطاب معروفشان به آمريکا «اگر مي‌گوئيد هيچ اتفاقي نيفتاده است، پس چرا اينهمه سر و صدا مي‌کنيد؟!»
از ميان هزاران اظهارنظر و تفسير و تحليل دشمنان تابلودار بيروني، اشاره به بخشي از سخنان نتانياهو که روز 26 مي 2011- پنجم خرداد 1390- در کنگره آمريکا ايراد کرده است خواندني است؛
«دفعه قبل که پشت اين تريبون ايستاده بودم درباره خطر ايران هسته‌اي هشدار دادم، اما، اکنون آن زمان گذشته است و لولا و محور تاريخ در حال چرخش است. امروز از تنگه خيبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در مراکش، دگرگوني عظيمي در حال وقوع است. اين دگرگوني کشورها را متلاطم و دولت‌هاي دوست ما را متلاشي کرده است و خاطرات ايران 1979 را زنده مي‌کند. بايد قبول کنيم نيروي قدرتمندي وجود دارد که با الگوي مورد نظر ما -پاسخ حضرت امام به خبرنگار تايم را مرور کنيد- مخالف است. در رأس اين نيروي قدرتمند، ايران خميني و خامنه‌اي قرار دارد. کساني که ايران و خطر آن را ناديده مي‌گيرند، سرخود را در شن [!] فرو کرده‌اند.»
و... اين قصه اگرچه سر دراز دارد و حتي شرح مختصر آن نيز در اين وجيزه نمي‌گنجد، ولي اين نکته گفتني و اين سؤال پرسيدني است که «براي نشستن بر کرسي رياست امور اجرايي کشوري با اين ويژگي‌ها، چه شخصيتي و با چه ويژگي‌ها بايسته است؟... شايسته به مفهوم واقعي آن بماند.»

حسين شريعتمداري

 

 

حذف خاموش عارف به نفع روحاني

+ 0
+ 0


فشارها بر محمدرضا عارف براي انصراف به نفع حسن روحاني شدت گرفته است.

 

کیهان: عارف مي‌گويد تا آخر در رقابت انتخاباتي خواهد ماند اما شواهد حاکي از آن است که او احتمالاً از سوي ائتلاف هاشمي+ اصلاح‌طلبان حذف شود؛ در عين حال طيفي گسترده از اصلاح‌طلبان، عارف (معاون اول دولت اصلاحات) را بر حسن روحاني که خود را معتدل و نه اصلاح طلب معرفي مي‌کند ترجيح مي‌دهند. با اين حال برخي تندروها، عارف را اصلاح‌طلب بدلي و قلابي معرفي کردند و مي‌گويند نه عارف و نه حسن روحاني با نظر اصلاح‌طلبان نام‌نويسي نکرده‌اند بلکه با نوعي نافرماني ثبت‌نام نموده‌اند.
روز گذشته محمدعلي نجفي که خود را «سخنگوي کارگروه 7 نفره ائتلاف اصلاح‌طلبان» معرفي مي‌کرد به خبرنگاران گفت تا شنبه آينده نتيجه مذاکرات اين کميته 7 نفره اعلام مي‌شود. در حال حاضر دو جريان تأثيرگذار هستند يکي اصلاح‌طلبان که نمادشان خاتمي است و ديگري جريان معتدل که نماد آن هاشمي است. گزينه اصلي ما هاشمي بود که شوراي نگهبان گرفت و کانديداي مشترک اين دو جريان منتفي شد.
وي با بيان اينکه «مشاوران خاتمي و تعدادي از بزرگان» در تشکيل گروه 7 نفره نقش داشته‌اند، نظرسنجي و ساز و کارهاي ديگر در انتخاب کانديداهاي واحد اصلاح‌طلبان نقش دارد.
همزمان «مشاوران خاتمي» در بيانيه‌اي خواستار ائتلاف روحاني و عارف شد اما با ادبياتي قابل تأمل عملاً گراي روحاني را داده و تلويحاً عارف را حذف کرد. اين گروه با ابراز تأسف از رد صلاحيت هاشمي مي‌نويسد: ما در اين فرصت با رايزني با همه گروه‌هاي اجتماعي و احزاب و شخصيت‌هاي سياسي و فعالان اصلاح‌طلب و اصول‌گرايي که به برون‌رفت از تنگناهاي موجود مي‌انديشند و منافع و مصالح ملي را بر منافع فردي و مصالح گروهي ترجيح مي‌دهند مي‌کوشيم با معرفي نامزدي واحد، اميد و انگيزه عمومي براي حضور در انتخابات را افزايش دهيم.
نشانه ديگر اظهارات علي يونسي وزير اطلاعات دولت خاتمي است که به مسئولان ستاد انتخاباتي حسن روحاني گفته است: شما بار ديگر به گفتمان اصلاح‌طلبي و اعتدال‌طلبي که من بهترين فرد را در اين شرايط آقاي روحاني مي‌دانم رأي دهيد. مطمئن باشيد آقاي هاشمي نظر قطعي به وي دارد و آقاي خاتمي هم بارها گفته که من به شخصه به روحاني راي مي‌دهم و هيچ شکي در لياقت، کفايت و تدبير وي ندارم و اين کافي است براي کساني که مي‌خواهند از نظر بزرگان با خبر باشند و موضع‌گيري‌هايي از اين قبيل که نشانه دور خوردن عارف و حاميان اصلاح‌طلب اوست و موجب دلخوري‌هايي شده، موجب شد دفتر خاتمي در بيانيه‌اي حمايت از حسن روحاني را تکذيب کند. سايت «فرارو» که از عارف حمايت مي‌کند، در اين باره نوشت: سيدمحمد خاتمي نفيا يا اثباتاً درباره هيچ يک از نامزدهاي محترم نظري نداده است. (يونسي گفته بود که «آقاي خاتمي بارها گفته است که من به شخصه به روحاني راي مي‌دهم) دفتر خاتمي خبرهاي منتسب به بعضي اعضاي ستادهاي نامزدهاي انتخابات که از سوي بعضي سايت‌ها و خبرگزاري‌ها، منتشر شده را خلاف واقع مي‌داند.
در همين حال عارف ديروز در حاشيه ديدار با بازاريان تهران درباره درخواست حاميان روحاني به ائتلاف با وي گفت: بنده نظري ندارم و تا آخر در صحنه خواهم ماند.
علي اکبر اوليا نماينده سابق يزد و از حاميان اصلاح‌طلب عارف نيز در مصاحبه با خبرگزاري آريا گفت: در نظرسنجي‌هاي اخير وضعيت عارف بهتر از روحاني است و ما شانس آقاي عارف را بهتر ديده‌ايم.
موافقان نامزدي حسن روحاني مي‌گويند او ممکن است نظر برخي اصولگرايان مانند مطهري و ناطق و... را هم جلب کند اما مخالفان ضمن تأکيد بر اينکه وي اصولگرا نيست مي‌گويند روحاني مدت‌هاست که از جامعه روحانيت نيز فاصله گرفته و جايگاهي ندارد. از آن سو مخالفان عارف مي‌گويند او اگر اصلاح‌طلب بود خودسرانه اقدام به ثبت‌نام نمي‌کرد.
نکته جالب اختلاف ميان محافل اپوزيسيون است. به غير از طيف وسيعي از اپوزيسيون که قائل به تحريم انتخابات و خيانت نکردن(!) به جنبش (فتنه) سبز هستند، موافقان حضور دو دسته شده‌اند. در حالي که سايت ايران امروز به قلم محمد ارس، ‌روحاني را يک شانس بزرگ معرفي کرد و نوشت: روحاني در برنامه‌هاي تبليغاتي قوي‌تر از موسوي و کروبي ظاهر شد. اگر هم ضعف‌ها و کاستي‌هايي دارد که حتماً دارد، در جريان انتخابات آتي از نو ساخته خواهد شد. يعني همانگونه که از موسوي نخست‌وزير دهه شصت، موسوي سبز دهه نود ساخته شد؛ از خاتمي مکتبي، خاتمي اصلاح‌گرا بيرون آمد و جوانان افراطي مکتبي به نيروي مترقي تبديل شدند و عاقبت خانواده رفسنجاني و خود رفسنجاني هم به صف درآمدند. با چنين هنري از پس ضعف‌هاي روحاني نيز برخواهيم آمد.
در مقابل اخبار روز ديگر وبسايت وابسته به اپوزيسيون با حمايت از عارف نوشت: «در انتخابات فعلي باقيمانده جريانات اصلاح‌طلب اشتباه قبل را تکرار کردند. ابتدا گزينه اميدبرانگيز براي هواداران اصلاحات محمد خاتمي بود که با به ميدان آمدن يا آوردن هاشمي رفسنجاني نظرها ناگهان از سوي نماد اصلاح‌طلبي به سمت نماد دوران سازندگي تغيير جهت داد.
همين مورد گوياي اين است که شاه کليد ايستادن بر سر اصول در بين اين جريان گم شده يا اساساً اميد به پي‌گيري اصلاح‌طلبي به نااميدي بدل شده است.» اخبار روز افزود: اصلاح‌طلبان با حمايت از يک نيروي با تجربه و در عين حال تازه نفس چون دکتر عارف که داراي حساسيت کمتري نيز بود مي‌توانستند اشتباه عدم حمايت جدي از معين در 84 را جبران کنند. عدم ورود هاشمي از ابتدا و کنار کشيدن روحاني به نفع عارف و معرفي اين چهره از سوي بدنه اصلاحات به جامعه و جوانان مي‌توانست اميد را برانگيزد.
يادآور مي‌شود براساس برخي تحليل‌ها، زمزمه حذف يک نامزد و انتخاب ديگري از سوي حلقه‌اي که در فتنه سال 88 نقش ايفا کرد، بيش از آن که تاکتيک انتخاباتي باشد، شگردي براي هل دادن هر دو نامزد به سمت اتخاذ مواضع تند و خراب کردن پل‌هاي پشت سر خود - با وجود عضويت در مراکزي نظير مجمع تشخيص مصلحت- به قيمت القاي اين مطلب است که فتنه سبز نمرده است! به همين دليل هم بعضاً ديده مي‌شود که هر دو نفر با دليل و بي‌دليل از هاشمي و خاتمي و موسوي تشکر و تجليل مي‌کنند! اين طراحي براي آن است که افکار عمومي فراموش کنند تندروها ضمن شرط‌گذاري مدعي بودند بدون آزادي بازداشتي‌ها و حصر شدگان، حاضر به حضور در انتخابات نيستند و نيز فراموش کنند که اين جريان مدعي تقلب در انتخابات و عدم آزادي و سلامت آن بودند.

 

حلقه پس از عدم احراز صلاحیت کاندیدای اصلی حلقه انحراف و شکست پروژه برای انتخابات ریاست‌جمهوری، برخی اخبار از تلاش این حلقه برای ایجاد درگیری و حاشیه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) حکایت دارد.

به گزارش سیرنیوز؛ شنیده شده است که حلقه انحراف با سازماندهی نیروهای خود به منظور شرکت در مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می کوشد تا در میان برنامه مراسم، شعارهایی را در حمایت از کاندیدای عدم احراز صلاحیت شده این حلقه سربدهند.

بر اساس این گزارش، گردانندگان این حلقه با اطلاع از اینکه این اقدام نیروهای سازمان‌دهی شده حامی حلقه انحراف و اخلال در نظم برنامه با واکنش مردمی روبرو خواهد شد، به این اقدام مبادرت می‌ورزند تا از طریق درگیری و نزاع، مانع برگزاری بدون حاشیه و منظم برنامه شوند.

منبع: فاطر نیوز

 

 




تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط arman

 

 برنامه های امشب(6 خرداد) کاندیداها در تلویزیون

 

با کليد خوردن تبليغات کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، در سومين شب پخش برنامه‌هاي تبليغاتي،‌ امشب رسانه ملي ميزبان ولايتي، روحاني و حدادعادل است.
 

به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه( 91/3/3) با حضور نمایندگان نامزدها برگزار شد.

با در نظر گرفتن و تعيين شدن جدول پخش برنامه‌هاي کانديداها از رسانه ملي، "علي‌اکبر ولايتي" امشب (يکشنبه) ساعت 20، در برنامه با دوربین شبکه اول سیما حضور می‌یابد.

"حسن روحاني" با حضور در گفتگوی ویژه خبری در ساعت 22:45 از شبکه دوم سيما پاسخگوي سوالات مجري برنامه خواهد بود.

همچنين "غلامعلي حدادعادل" نيز ساعت 23:30 در شبکه جام جم به سوالات ايرانيان خارج از کشور پاسخ مي‌دهد.

 

 

چشم جهانیان به ایران پس از انتخابات است

 
 

به گزارش خبرنگار گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در گفت و گو با روزنامه سعودی فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" چاپ لندن اعلام کرد که چشم جهانیان به ایران پس از انتخابات و میزان جدیت آن در روند مذاکرات دوخته شده است.

 
به نوشته این روزنامه، وی در پاسخ به این سوال که ایرانی‌ها اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند آیا شما فکر می‌کنید که این انتخابات بر روند مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت، گفت: تا انتخابات ایران زمانی باقی نمانده و تنها سه هفته دیگر انجام می‌شود. در هفته‌ها و ماه‌های پس از انتخابات، چشمهای جهانیان به ایران به طور خاص دوخته می‌شود تا بعد ببینیم که آیا بعد از این انتخابات، آیا ایرانی‌ها برای مذاکرات جدی آماده خواهند بود یا خیر؟ در مذاکرات اخیر، فضا از قبل بهتر بود. اما این مذاکرات از نظر محتوا ناکام بود.
وی با تکرار ادعاهای خود درباره عدم تعامل صادقانه ایران در پرونده هسته ای گفت: ایرانی‌ها در نظر ما و سایر کشورها در تعامل با مذاکرات جدی نبودند. این سوال بزرگی بعد از انتخابات خواهد بود که آیا به هر حال این شیوه آنها تغییری خواهد کرد؟ من معتقدم که طی سال آینده، جهان متوجه خواهد شد که آیا ایران در این مذاکرات جدی است یا خیر؟ و این اندکی زمان می‌برد.
هیگ در پاسخ به این سوال که آیا این امر یک سال طول می‌کشد، گفت: نه من نمی‌خواهم زمانبندی خاصی داشته باشم اما طی هفته‌ها و ماه‌های بعد از انتخابات این مسئله روشن می‌شود. بسیاری از ما معتقدیم که این امر یک امتحان بزرگ برای ایران برای مشخص شدن میزان جدیت آن در مذاکرات به شمار می‌رود.

آیا حسن روحانی هم دست به افشاگری خواهد زد؟/نقش اطرافیان شیخ دیپلمات در آماده سازی بسته های افشاگری!

 
 

گفته می شود حسن روحانی نیز قرار است افشاگری کند.

 

به گزارش سراج24 شنیده شده که  حسن روحانی گفته است بسته هایی را برای  افشاگری آماده کرده است. بر اساس این شنیده ها وی گفته است تمام آرا با این افشاگری به سمت من بر می گردد!

 

گفته می شود حسن روحانی قصد دارد از عملکرد دوران تصدی دبیری شورایعالی امنیت ملی خود دفاع کند. گفتنی نیست برخی چهره های امنیتی نزدیک به روحانی این پیشنهاد را به او کرده اند.

لازم به ذکر است گفته می شد که احمدی نژاد افشاگری های علیه بعضی از کاندیداها بویژه قالیباف در دستور کار دارد ولی تاکنون جز سکوت خبری شنیده نشده است.احتمال داده می شود که از افشاگری به  عنوان  بلوف  سیاسی در رقابت های انتخاباتی جهت جلب نظر ها بسوی خود استفاده گردد.

جريان اصلاحات خود اکنون بيش از هر زمان ديگر محتاج اصلاحات ساختاري است

 
 

عضو سابق گروهک دفتر تحکيم معتقد است اصلاح‌طلبان همچنان در سردرگمي به سر مي‌برند و به همين دليل در زمينه هل دادن هاشمي به نامزدي انتخابات دچار ضرر و زيان شدند.

 

کیهان: «رشيد-الف» که داراي سوابق بازداشت به خاطر حضور در برخي آشوبگري‌هاست، درباره رد صلاحيت هاشمي مي‌نويسد: «از ابتدا درون جبهه اصلاحات در مورد ورود آقايان خاتمي و هاشمي به انتخابات، دو ديدگاه وجود داشت. ديدگاه‌ اول که خواهان حضور در انتخابات در درجه اول با خاتمي و اگر نشد آقاي هاشمي بود. آنها معتقد بودند رد صلاحيت آقاي هاشمي غيرممکن است.
ديدگاه دوم اما ديدگاهي بود که مخالف حضور آقايان خاتمي و هاشمي در اين انتخابات بود.
در مورد آقاي خاتمي صاحبان اين ديدگاه معتقد بودند که ورود او به اين عرصه نتيجه‌اي جز يأس و سرخوردگي نيروهاي اصلاح‌طلب و تحميل هزينه‌هاي سنگين به باقي مانده تشکيلات نيمه‌جان اصلاح‌طلبان نخواهد داشت، آنها با توجه به اتفاقات چهار سال گذشته شانس پذيرش خاتمي را از سوي حاکميت صفر يا چيزي نزديک به صفر مي‌دانستند. در واقع لب کلام هواداران اين ديدگاه اين بود که در موازنه قواي کنوني هيچ شانس و امکاني وجود ندارد.
مدافعين اين ديدگاه معتقد بودند که آقاي خاتمي اگر بيايد رد صلاحيت مي‌شود و اگر هم رد صلاحيت نشود قطعا رئيس‌جمهور نمي‌شود در حاليکه برخي مدافعين حضور آقاي خاتمي معتقد بودند حکومت جرات رد صلاحيت آقاي خاتمي را ندارد. البته با رد صلاحيت آقاي هاشمي با آن سوابق و جايگاه فکر مي‌کنم ديگر براي اين دوستان مشخص شده که تکليف آقاي خاتمي در صورت حضور چه بود!»
در حالي که خاتمي متهم به هل دادن هاشمي به وسط ميدان است، «رشيد-الف» ادامه مي‌دهد: به هر حال پس از اينکه خاتمي اتفاقا با ذکر دلايلي کاملاً مشابه با دلايل آن دسته از اصلاح‌طلباني که مخالف حضور وي در انتخابات بودند با درايت و تدبير حاضر به ورود غيرعاقلانه به اين مهلکه نشد، تقاضاهاي سراسيمه از آقاي هاشمي براي حضور در انتخابات افزايش يافت. ضمن اينکه در مورد ميزان راي‌آوري آقاي هاشمي هم ترديدهاي جدي وجود داشت.
وي در ادامه تحليل خود که از سوي گويانيوز منتشر شده، خاطرنشان مي‌کند:‌«اولين باري که برخي دوستان نام آقاي هاشمي را مطرح کردند خدمت‌شان عرض کردم که وقتي سال 92 سال حماسه سياسي ناميده مي‌شود معني‌اش اين است که خروجي اين حماسه قرار نيست آقاي خاتمي و هاشمي يا فردي نزديک به اين دو و مجموعه اصلاح‌طلبان باشد. به طور کلي صاحبان ديدگاه دوم امکان حصول چنين توافقي در آستانه انتخابات 92 را با توجه به واقعيات موجود،‌ ناممکن مي‌دانستند.»
وي مي‌افزايد: برخي دوستان به‌گونه‌اي سخن مي‌گويندکه گويي تنها هدف ما از فعاليت سياسي کم کردن روي طرف مقابل يا تحميل هزينه به اوست بدون اينکه توجه کنيم که تأثير کلي اقدامات ما بر آينده جريان اصلاح‌طلبي چيست و کمي جلوتر از نوک‌بيني خود را هم ببينيم! خب حالا هزينه را تحميل کرديم، چه شد؟ گيريم که اصلاً به جاي آقاي هاشمي آقاي خاتمي مي‌آمد و رد صلاحيت مي‌شد چه اتفاقي مي‌افتاد؟دوستان انتظار چه چيزي را مي‌کشند و با اين تحليل‌هاي سست دل چه کسي را مي‌خواهند خوش کنند؟ آيا بنا بود در اين انتخابات گرهي باز کنيم يا گرهي بر گره‌هاي موجود بزنيم و بر ضخامت ديوار بن‌بست بيفزاييم؟
اين عضو گروهک منحله تحکيم سرانجام خاطرنشان مي‌کند: بدون شک ميوه چنين اقداماتي را جريان اصلاحات نخواهد چيد. به خصوص اگر اصلاح‌طلبان به اين وضعيت بي‌برنامگي و عدم انسجام و به اين سيکل معيوب سرگرداني و روزمرگي- غالب و هيجان‌زدگي و بيش‌فعالي- موسمي خاتمه ندهند. رويدادهاي چند ماه اخير براي چندمين بار ثابت کرد که جريان اصلاحات خود اکنون بيش از هر زمان ديگر محتاج اصلاحات ساختاري است. ممکن است عده‌اي بگويند اکنون موقع اين حرف‌ها نيست، ولي اين حرف‌ها مدتها و دست کم بيش از يک سال است که مکرراً مطرح مي‌شود و کسي توجهي نمي‌کند و اتفاقاً وضعيت کنوني ما حاصل همين بي‌توجهي و همين بي‌برنامگي، ساختارگريزي، شخص‌محوري و سياست‌ورزي شتاب‌زده است.

رد صلاحيت هاشمي، هرگز دليلي موجه براي نکوهش جسماني يک جانباز جنگ تحميلي نبوده و نيست

 
 

یک سايت اينترنتي نزديک به اصلاح‌طلبان از علي مطهري خواست به خاطر بداخلاقي عليه رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس عذرخواهي کند.

 

 

کیهان: عصر ايران با اشاره به اظهارات علي مطهري که گفته بود «بنده پيشنهاد مي‌کنم براي ارزيابي توان جسمي آقاي هاشمي، يک مسابقه دو صدمتر بين ايشان و آقاي جليلي و يک مسابقه کشتي بين آقاي هاشمي و آقاي حداد برگزار کنند.» نوشت: تلاش براي اثبات اين که هاشمي، داراي سلامت و توانايي کافي براي اداره قوه مجريه است، اشکالي ندارد... مطهري از بين همه کانديداها، سعيد جليلي را به مسابقه دو با هاشمي فراخوانده است. جليلي در زمان جنگ، يک پاي خود را از دست داده است و با پاي مصنوعي تردد مي‌کند.
عصر ايران نوشت: اين سخن مطهري، از آن جهت غيراخلاقي بود که يک نقص جسماني را به رخ مي‌کشاند. اين در حالي است که اگر کسي به طور مادرزاد، داراي نقصي در بدنش باشد، هيچ انسان اخلاق‌مداري آن را به رخش نمي‌کشد، چه رسد به اين که يک نفر براي دفاع از دين و ميهن‌اش، بجنگد و بخشي از وجودش را از دست بدهد.
اين پايگاه اينترنتي تصريح کرد: رد صلاحيت هاشمي، هرگز دليلي موجه براي نکوهش جسماني يک جانباز جنگ تحميلي نبوده و نيست و فارغ از اين که سعيد جليلي، تجربه و توان لازم براي رياست جمهوري را دارد يا نه و رأي خواهد آورد يا خير، علي مطهري، اخلاقاً يک عذرخواهي شخصي به او و يک عذرخواهي عمومي به موکلانش بدهکار است.
علي مطهري که به خاطر حمله به شوراي نگهبان و برخي مواضع کج‌انديشانه، عنوان اصلاح‌طلب جديد را از شبکه دولتي انگليس دريافت کرده صرفاً به اعتبار انتساب به استاد شهيد مطهري(ره) مورد توجه اصولگرايان در انتخابات مجلس قرار گرفت و دست بر قضا جزو ده نفري بود که به اصرار رئيس جمهور در انتخابات مجلس هشتم در فهرست اصولگرايان قرار گرفت و به مجلس راه يافت.
وي با وجود مخالفت شديد با نامزدي هاشمي در سال 84 که ضمن مصاحبه‌ها و مقالاتي منتشر شد، 8 سال بعد سراغ هاشمي 79 ساله رفت و با اصرار از وي خواست نامزد انتخابات شود. اين در حالي بود که هاشمي پيش از آن چند بار در ملاقات‌هاي خود تصريح کرده بود توانايي لازم براي مسئوليت‌ اجرايي را ندارد. با اين حال روحيه افراط و تفريطي مداوم علي مطهري باعث شد تا اين بار از هاشمي به اصرار حمايت کرده و در مقابل، هتاکي دور از منطق و انصاف اخير را عليه يک رزمنده و جانباز دفاع مقدس روا دارد.

 




تاریخ: دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 84735
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

یاران خورشید