حزب‌الله چگونه بهشت موساد را به جهنم تبديل كرد
 
اگرچه لبنان سرزمين امن انواع فعاليت‌هاي جاسوسي اسراييل در دهه گذشته بوده اما در دو سال اخير عوامل موساد ضمن اينكه در همه نهادهاي نظامي و انتظامي و ساير ادارات دولتي رخنه كرده بود ولي مهمترين وظيفه آن شبكه‌هاي جاسوسي و شناسايي ميزان توانمندي قدرت دفاعي حزب الله بوده است.
  به گزارش خبرگزاري فارس، جنگ مخفي حزب‌الله و اسراييل سلسله مطالبي است كه خبرگزاري فارس در چند شماره درباره تقابل اطلاعاتي حزب‌الله و اسراييل منتشر مي‌كند.
قسمت دوم اين مجموعه خدمت خوانندگان محترم ارائه مي‌شود:

*حزب‌الله چگونه بهشت موساد را به جهنم تبديل كرد

در دو سال اخير شبكه‌هايي در لبنان كشف شدند كه عوامل آن در نهادهاي نظامي و انتظامي، شركت مخابرات، شبكه‌هاي تلفن همراه، بانك‌ها و ساير ادارات دولتي رخنه كرده بودند. عوامل موساد ضمن اينكه در همه نهادهاي ياد شده نفوذ كرده بودند، ولي در عين حال مهمترين وظيفه آن شبكه‌هاي جاسوسي و شناسايي ميزان توانمندي قدرت دفاعي حزب الله بوده است. در اين خصوص به راحتي مي‌توان گفت كه لبنان سرزمين مباح و مشاع انواع فعاليت‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در دهه گذشته بوده است.
محافل امنيتي صهيونيست در پي عمليات جاسوسي و تلاش‌هاي دامنه دار خود به اين نتيجه رسيده‌اند كه نه فقط توانمندي تسليحاتي و قدرت موشكي حزب الله گسترش يافته است، بلكه اين حزب از طريق منابع خود به بانك اهدافي در فلسطين اشغالي دسترسي پيدا كرده كه در صورت بروز جنگ مجدد، اين اهداف مورد اصابت دقيق موشك‌هاي مقاومت اسلامي لبنان قرار خواهد گرفت و خسارت سنگين و جبران ناپذيري بر ساختار اقتصادي و نظامي و زيربنايي رژيم اشغالگر وارد خواهد آمد. منابع امنيتي رژيم صهيونيستي اعتراف كرده‌اند كه حزب الله به منظور دسترسي به اين بانك اهداف، تلاش‌هاي همه جانبه‌اي را از طريق دسترسي به منابع دست اول اطلاعاتي و خبري و استخدام افراد رده بالا در ارتش آن رژيم به عمل آورده است.

*شناسايي مسير حركت رييس ستاد مشترك اسراييل توسط حزب الله

به طور مثال مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه در پي ترور شهيد عماد مغنيه در سال 2008 عمليات شناسايي محل سكونت و مسيرهاي رفت و آمد "گابي اشكنازي " رئيس پيشين ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي و تعدادي از مقام‌هاي ارشد سياسي و نظامي و امنيتي اين رژيم توسط همكاران حزب الله افزايش يافت و در اين زمينه شش فلسطيني تبار در مناطق اشغالي سال 1948 دستگير شدند. منابع صهيونيست افراد بازداشت شده را به جمع آوري اطلاعات و انتقال آن به حزب الله جهت انتقامگيري خون شهيد مغنيه يا ربودن مقام‌هاي صهيونيست متهم كردند.
در حقيقت حزب الله در پرتو فعاليت‌هاي امنيتي بر ضد رژيم صهيونيستي از هرگونه اظهار نظر يا واكنش به بازداشت همكاران خود در فلسطين اشغالي خودداري مي‌كند، تا هيچ سرنخي به دشمن نداده باشد. حزب الله ضمن اينكه در بسياري امور سكوت اختيار مي‌كند ولي در برخي از موارد همچون آزادسازي يكي از همكاران پيشين خود به نام "نسيم نسر " در چارچوب عمليات مبادله اسرا، و يا احضار "الحنان تتنباوم " سرگرد بازنشسته ارتش آن رژيم به بيروت اخبار اين عمليات را با افتخار و مباهات منتشر كرده است. ولي منابع صهيونيست گاهي با انتشار گزارش‌هاي مغرضانه و جهت دار ادعا مي‌كنند كه فعاليت‌هاي امنيتي حزب الله در لبنان و سرزمين‌هاي اشغالي سيستماتيك و نهادينه شده است.

*اطلاعات مورد علاقه حزب الله چيست؟

در اين ميان آگاهان معتقدند كه بخش اطلاعاتي حزب الله به گونه‌اي توسعه يافته كه به شكل يك نهاد منظم دولتي و سازمان مردمي عمل مي‌كند. زيرا جمع آوري اطلاعات امنيتي ارزشمند و حساب شده توسط نيروي انساني توانمند و كارآمد و شيوه بهره برداري از اين اطلاعات، اين حزب را به يكي از قدرتمندترين و موفق‌ترين حريفان رژيم صهيونيستي در خاورميانه تبديل كرده است.
گرايش حزب الله به جمع آوري انواع اطلاعات گرانبها از شمالي ترين تا دورترين نقطه در جنوب فلسطين اشغالي نشان مي‌دهد كه اين حزب به يك خطر واقعي در دراز مدت براي رژيم صهيونيستي تبديل شده و كارشناسان امنيتي آن رژيم به روشني نسبت به اين خطر كاملا آگاهند. كارشناسان سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي رژيم صهيونيستي كه راهكارها و شيوه‌هاي حزب الله را تحليل كرده‌اند به اين نتيجه رسيده‌اند كه حزب الله از همكاران خود خواسته است اطلاعات گوناگوني را جمع آوري كه در عمليات گوناگون آينده از آن‌ها بهره برداري مي‌شود. به طور مثال ديده شده كه حزب الله علاوه بر جمع آوري اطلاعات نظامي و امنيتي، در مدت اخير به جمع آوري اطلاعات گوناگون درباره ساختار اجتماعي و فرهنگي و شيوه سياستگذاري و تصميم گيري در تركيب "دولت اسرائيل " نيز گرايش پيدا كرده است.

*حزب الله شمال فلسطين را آزاد مي كند؟

در پرتو هشدار هفته گذشته آقاي سيد حسن نصر الله دبير كل حزب الله به مقام‌هاي رژيم صهيونيستي كه اگر در صدد جنگ افروزي دوباره در لبنان بر آيند، امكان دارد فرماندهي مقاومت از رزمندگان مقاومت بخواهد تا منطقه الجليل در شمال فلسطين اشغالي را آزاد نمايند، اين هشدار نشان مي‌دهد كه حزب الله از مفاهيم و ابعاد وجودي كيان غاصب اطلاعات گرانبهاي راهبردي (فراتر از اطلاعات نظامي تاكتيكي) از شناخت پديده رژيم صهيونيستي در فلسطين و دورنماي موجوديت اين رژيم جمع آوري كرده كه ضريب پيروزي حزب الله را در هرگونه رويارويي احتمالي در آينده افزايش مي‌دهد. شكي نيست كه حزب الله با اينگونه اطلاعات قصد دارد اصول بازي گذشته در مرز لبنان و فلسطين را بكلي دگرگون نمايد و اصول و شيوه‌هاي نبرد جديدي را جايگزين كند.

*فروپاشي جامعه صهيونيستي، پيامد جنگ بعدي اسراييل و حزب الله

با اين وصف مي‌توان گفت كه تشكيلات اطلاعاتي حزب الله به يك نهاد منظم و متمركز و سازمان يافته تبديل شده به گونه‌اي كه كاركرد صهيونيست‌ها را در برابر رزمندگان مقاومت در جبهه جنگ و در جبهه داخلي در فلسطين اشغالي بسيار دشوار و پيچيده مي‌كند. تجربه جنگ 33 روزه سال 2006 به روشني نشان داده كه جبهه داخلي كيان غاصب (جامعه صهيونيستي) به شدت آسيب پذير است و چنانچه سيستم‌هاي موشكي پيشرفته حزب الله در جنگ آينده به دقت ساختار زير بنايي و مراكز راهبردي و شهرك‌هاي صهيونيست نشين را مورد اصابت قرار دهد، به اعتراف كارشناسان صهيونيست، اين جامعه به راحتي فرومي‌پاشد.

*

به استثناي نبرد چند ساعته مرزي در اطراف روستاي عديسه بين ارتش لبنان و نظاميان صهيونيست كه روز سوم اوت سال 2010 روي داد، پس از توقف جنگ تجاوزگرانه ژوئيه سال 2006 تا كنون هيچگونه مبادله آتش بين رزمندگان مقاومت و نيروهاي رژيم صهيونيستي در جبهه جنوب لبنان صورت نگرفته است. ولي جنگ مخفي و اطلاعاتي بين طرفين در اين مدت به اوج رسيده است زيرا هم حزب الله و هم صهيونيست‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه جنگ مخفي و اطلاعاتي به عامل سرنوشت ساز در جنگ نظامي آينده تبديل شده است. به ويژه اينكه توانمندي و قدرت نمايي جنبش مقاومت در جنگ سال 2006 ارتش كيان غاصب را به رغم وجود انبوه جاسوسان فعال در لبنان و به رغم كمك‌هاي اطلاعاتي جريانات 14 مارس و برخي از سرويس‌هاي جاسوسي دولت‌هاي عرب به شدت غافلگير كرد.

* ليست برخي دستگاه‌هاي اسراييل براي مقابله با توانمندي‌هاي اطلاعاتي حزب‌الله

رژيم صهيونيستي پس از جنگ سال 2006 حزب الله را دشمن شماره يك خود عنوان نمود و براي رويارويي با آن، همه امكانات نظامي، مالي، دستگاه‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي خود را بسيج كرد. برخي از اين دستگاه‌ها عبارتند:
1ـ فعال سازي دستگاه (504) موسوم به بخش اطلاعات نظامي ارتش (امان) در لبنان.
2ـ فعال سازي شبكه‌هاي جاسوسي موساد در كشورهاي همجوار فلسطين اشغالي و ساير كشورهاي خاورميانه از جمله ايران.
3ـ فعال سازي (واحد 8200) وابسته به بخش اطلاعات نظامي ارتش (امان). براي انواع عمليات شنود و تجسس در لبنان.

*تفاوت فعالان اطلاعاتي اسراييل و حزب الله

اسرائيلي‌ها در پي شكست مفتضحانه در جنگ 33 روزه به اين باور رسيدند كه با جرياني مواجه هستند كه بايد هر طور شده و با هر وسيله‌اي آن را از سر راه خود بردارد، و براي تحقق اين هدف هيچ مسامحه سياسي و اخلاقي جايز نيست. رژيم صهيونيستي به همين خاطر و به دليل لو رفتن ده‌ها شبكه جاسوسي فعال در لبنان نتوانست از عناصر آن شبكه‌ها حمايت كند، و سر انجام آن‌ها را به دست سرنوشت شومي سپرد. بازجويي‌هاي به عمل آمده از ده‌ها جاسوس دستگير شده در لبنان و فلسطين و سوريه و برخي از كشورهاي خاورميانه نشان داد كه صهيونيست‌ها براي دستيابي به اطلاعات دست اول از حزب الله و ساير جنبش‌هاي مقاومت مردمي چه پولهاي هنگفتي كه هزينه نمي‌كرده است. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 234
بازدید کل : 84856
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

یاران خورشید