صداقت، شجاعت و ساده زيستي امام خامنه‌اي مثال‌زدني است

يكي از رهبران ارشد جماعت اخوان‌المسلمون، صداقت، شجاعت و ساده زيستي مقام معظم رهبري را از ويژ‌گي برجسته ايشان ياد كرد و گفت: شجاعت رهبران ايران و صداقت آنها مثال‌زدني است. آنها همان حرف‌هايي را كه در تهران مي‌زنند در سازمان ملل بيان مي‌كنند. 

● گزارش تصويري مرتبط

----------------------------

قيام مردم مصر عليه رژيم ديكتاتوري حسني مبارك و خيزش مردم منطقه در مقابل رژيم هاي ديكتاتوري تحولات عميقي را در منطقه خاورميانه پديد آورده و اميدها را براي ايجاد حكومت هاي مردمي در منطقه زنده كرده است.

يكي از گروه هايي كه نقش مهم و حياتي را چه قبل و چه بعد از قيام مردم در تحولات كشور مصر ايفا مي كند، گروه اخوان المسلمون از قديمي ترين تشكل هاي اسلامي اين كشور است.

اخوان المسلمون در زمان دولت حسني مبارك اصلي ترين گروه معارض با حكومت اين كشور و در زمان قيام مردم نيز از جمله نيروهاي اصلي براي پيشبرد اين انقلاب محسوب مي شد و هم اكنون ميزان مشاركت اين گروه در دولت آينده مصر و نحوه تعامل آن با قدرت‌هاي منطقه‌اي به خصوص مصر از جمله مهم ترين دغدغه‌هاي محافل سياسي و امنيتي محسوب مي شود.

گفت و گوي كمال هلباوي سخنگوي سابق جمعيت اخوان المسلمين با خبرگزاري فارسدكتر كمال هلباوي از اعضاي قديمي گروه اخوان المسلمون محسوب مي شود و تاكنون نيز سمت هاي مختلفي را در اين گروه بر عهده داشته است.

حضور اين شخصيت قديمي اخوان المسلمون درتهران براي شركت در كنفرانس تقريب مذاهب فرصتي را فراهم كرد تا گفت‌وگويي صميمي با دكتر هلباوي درباره اين تشكل قديمي، رويكرد آن به انقلاب اسلامي و همچنين سوابق فعاليت هاي مبارزاتي وي را بعد از ظهر يك روز زمستاني داشته باشيم.

* آقاي هلباوي با تشكر از فرصتي كه در اختيار ما قرار داديد. اينكه در ابتدا بگيد كه در حال حاضر كجا اقامت داريد و فعاليت شما چيست؟

بله، من در سال 1988 توسط حكومت حسني مبارك از مصر اخراج شدم. سال‌هاي اوليه پس از اخراجم از مصر، مدتي را در افغانستان و پاكستان گذراندم و در اين كشورها برنامه هاي اخوان المسلمون را پيگيري مي كردم. من همچنين مشاور موسسه مطالعات سياسي پاكستان بودم و به پروفسور خورشيد احمد نايب رئيس جماعت اسلامي پاكستان درباره مطالعات وي پيرامون مسلمانان منطقه كمك كردم.
در آن زمان دولت مبارك با كساني كه براي فعاليت هاي اسلامي به افغانستان و پاكستان سفر مي كردند، خيلي شديد برخورد مي كرد و با حضور مخالفان حكومت خود در اين دو كشور مخالف بود.
افرادي را كه از مصر به افغانستان با پاكستان سفر مي كردند به محض بازگشت به مصر دستگير و شكنجه مي شدند.

*علت اين نگراني حكومت مبارك چه بود؟

علت اين نگراني آنها اين بود كه فرهنگ انقلاب و جهاد از منطقه وارد مصر شود. در آن زمان اغلب گروه‌هاي جهادي به افغانستان مي رفتند براي همين مبارك از اين مساله بسيار واهمه داشت.

*مزاحمتي هم از سوي سرويس هاي امنيتي مصر متوجه شما شد؟

من توسط سرويس‌هاي امنيتي مصر فردي شناخته شده بودم به خاطر اينكه هيچگاه اسم و ظاهرم را تغيير ندادم. من دوستي را در دفتر رياست جمهوري مصر به نام شجاعت حسين داشتم كه به من اطلاع داد كه آمريكايي ها به دنبال تو هستند و بايد پاكستان را ترك كني در غير اينصورت دستگير مي شوي.
در سال 1994 از آنجا به لندن رفتم و تا به امروز در لندن زندگي مي‌كنم و تاكنون نيز سفري را به مصر نداشته‌ام.

*فعاليت هاي شما در اخوان المسلمون در چه سطحي بود؟

من عضو دفتر ارشاد اخوان المسلمون بودم كه بالاترين دفتر در اخوان المسلمون است. من همچنين عضو شوراي اخوان‌المسلون هم بودم و من سخنگوي رسمي اين جماعت در غرب در دهه 90 بودم و بعد براي انجام كارهاي تحقيقاتي استعفا دادم من مشغول به فعاليت هايي شدم كه به اتحاد بين شيعه و سني مرتبط مي‌شد.

*فكر مي‌كنم كه شما انجمن اتحاد مسلمانان را در لندن پايه گذاري كرديد؟

انجمن اتحاد مسلمانان در لندن و سه چهار سال پيش ايجاد شد. ما طي اين مدت 4 كنفرانس را برگزار كرديم و ما بردارانمان را از كشورهاي مختلف اسلامي به اين كنفرانس دعوت كرديم. افرادي كه معتقد هستند كه اتحاد بين شيعه و سني بايد اتفاق بيافتد بايد با هژموني غرب مقابله كرد. انشاء الله كنفرانس بعدي ما تابستان سال جاري ميلادي خواهد بود.

*آقاي الهلباوي در كوران انقلاب مصر، مصاحبه شما با شبكه بي بي سي و دفاع از ايران و سخنراني رهبر انقلاب بازتاب گسترده اي در محافل خبري داشت. در تهران هم شما در جمع ديدار كنندگان با رهبر انقلاب اسلامي بوديد. نظر شما درباره تاثير ايران بر انقلاب كشور هاي عربي چيست؟

بله، در سفري به ايران اين افتخار را داشتم كه با "رهبر امام خامنه‌اي " ديدار كردم و بتوانم حرف هايم خودم را بزنم و نظرات ايشان را جويا شوم. در اين جلسه اين توفيق را داشتم تا در كنار امام خامنه اي و بسيار نزديك به ايشان بنشينم و توصيه‌هاي ايشان كه بسيار شيوا به زبان عربي بيان شد، گوش فرا دهم.

*چه نكاتي در سفر به ايران براي شما جالب بود؟

چند نكته در سفرم به ايران براي من جالب بود. اول ساده زيستي زندگي امام خامنه‌اي و دكتر احمدي نژاد دوم پيشرفت هاي صنعتي ايران بود و سوم توانايي ايران براي پيشرفت با وجود تحريم ها بود.
شجاعت رهبران ايران و صداقت آنها هم برايم خيلي جالب و مثال‌زدني است. آنها همان حرفهايي را كه در تهران مي‌زنند در سازمان ملل در آمريكا هم مي زنند.
ولي ما رهبران دو رو و رياكاري زيادي در كشورهاي اسلامي عربي داريم اگر ما بخواهيم آيت الله امام خامنه اي را به ديگر حاكمان كشورهاي عربي كه با اسرائيلي ها دست مي دهند و پيشنهاد مذاكره مي دهند شما مي توانيد تفاوت بين رهبر واقعي امت اسلامي و رهبران غير واقعي را متوجه شويد.

*بهترين خاطره‌اي كه از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي داشتيد، چه بود؟

بهترين خاطره‌اي كه از ديدار امام خامنه اي دارم اين است كه در زماني كه با ايشان ديدار كردم در صحبت ها و برخورد ايشان عشق و علاقه به امت اسلامي را مي ديدم كه اين علاقه را ايشان به خوبي با جملات و سخنراني عربي منتقل كنند و همچنين عشق ايشان به انقلاب مردم مصر بسيار زيبا بود. صحبت ها و توصيه هاي ايشان از علم و شناخت نشات گرفته شده بود و ايشان مانند حاكمان كشورهاي عربي نسبت به مسائل بي تفاوت نيستند.

*راستي شما چرا از لفظ امام خامنه اي براي ايشان استفاده مي كنيد؟

من اصرار دارم كه از لفظ "سيد القائد، الامام الخامنه‌اي " استفاده كنم زيرا بعد از امام خميني ايشان امامت و رهبري امت اسلامي را بر عهده دارند. زماني كه ما به پيشنماز يك مسجد مي گوييم امام جماعت به خاطر اين است كه يك عده اي از نماز گزاران را امامت مي‌كند زماني كه من مي گويم امام خامنه‌اي به اين خاطر است كه ايشان يك امت اسلامي را رهبري و هدايت مي كنند. ايشان بعد از امام خميني آمده‌اند و حامل همان پيام‌ها و رهنمودها هستند

*شما سالها است كه از وطن خود دور هستيد آيا تصور اين رو مي‌كرديد كه زماني بتوانيد به كشور خود بازگرديد؟

بله البته من طي اين سال‌ها هميشه اين اميد را داشتم كه به مصر برگردم براي همين طي 6 سالي كه در مصر بودم موسسه‌اي را با نام "مصر را نجات دهيد " راه اندازي كردم كه عده‌اي به من مي گفتند كه منظورت از اين كار چيست؟ مصر مشكلي ندارد و من پاسخ مي‌دادم كه مصر تحت حاكميت مبارك وضعيت خوبي ندارد و ما بايد مصر را از شر مبارك نجات دهيم. بايد بگويم كه انقلاب مردم مصر را از دست مبارك نجات داد.

*زماني كه اولين بار خبر فرار مبارك را شنيدي چه حسي داشتيد؟

من هميشه در انتظار اين لحظه بودم. يا مرگ مبارك را ببينم و يا فرار او را. حالا كه او فرار كرده آرزو مي‌كنم كه او تحويل مصر داده شود و به خاطر جناياتي كه كرده است و به خاطر عقب ماندگي هايي كه او باعث آن شده است به خصوص درمورد ظلم‌هايي كه به اخوان المسلمون كرده است محاكمه شود . آيا مي توانيد تصور كنيد كه مبارك، خانواده و اطرافيان آن سرزمين مصر را از مردم مصر دزديده‌اند. چنين مردي بايد محاكمه شود و درس عبرتي براي ساير پادشاهان و اميرنشين‌هاي كشورهاي عربي شود.

* گويا شما به آقاي احمدي نژاد علاقه وافري داريد، دليل اين علاقه چيست؟

من تنها از چند نفر از سياستمداران دنيا خوشم مي آيد كه به طور حتم يكي از آنها "احمدي نژاد " است . من معتقدم رهبران كشورها بايد به مردم خيلي نزديك باشند رهبران بايد ساده زيست باشند و رهبران همچنين بايد صادق و شجاع باشند و احمدي نژاد صادق ساده زيست و شجاع است. او همچنين تمركز زيادي براي پيشرف كشور مي كند و او برخلا سران احمق عرب بسيار با هوش است و مي خواهد ايران را به يك قدرت تبديل كند نه تنها يك قدرت منطقه‌اي بلكه يك قدرت جهاي در جهان تبديل كند و اين اتفاق خيلي دور نيست. با پيروزي انقلاب مصر و ليبي و ديگر كشورهاي عربي اين مهم روي خواهد داد كه مي توان گفت در 10 سال آينده اين اتفاق خواهد افتاد.

نظرشما درباره پوشش اخبار مصر چيست؟ براي مثال شبكه تلويزيوني الجزيره تلاش مي‌كرد وانمود كند كه پوشش كاملي از انقلاب مردم در مصر مي دهد، در حالي كه هيچ خبري در خصوص شعارهاي ضد آمريكايي و ضد اسراييلي مردم مصر مخابره نمي كرد. نظر شما در اين خصوص چيست؟

البته بايد بگويم با وجود اينكه شبكه الجزيره به خاطر انتقادهاي شديد من عليه آمريكا يك سال و نيم است از من براي مصاحبه دعوت نمي كند اين شبكه در كل پوشش خوبي داد البته بايد بگويم كه خيلي نبايد از شبكه الجزيره انتظار مطالب ضد آمريكايي داشت.

*ممنون از فرصتي كه در اختيار ما قرار داديد.

گفت‌وگو از مصطفي افضل‌زاده


 


 

وقتي سروش دامادش را عزيزتر از اهل‌بيت پيامبر مي‌داند


يزيد پسر معاويه را همه مي‌شناسند. او سه سال سلطنت كرد. او يك شرابخوار، ميمون باز، قمار باز و زنباره بود.

 

هامون نیوز به گزارش رسالت كارنامه سه ساله حكومت وي ننگين‌ترين دوران تاريخ اسلام است. او سال اول حكومتش امام حسين(ع) از نواده پيامبر(ص) را به همراه ۷۲ تن از اصحاب وفادارش را به فجيع‌ترين شكل ممكن در كربلا به شهادت رساند. در سال دوم حكومت به مدينه، مدفن پيامبر اسلام حمله كرد و ضمن غارت مدينه و قتل عام هزاران نفر، تجاوز به ۱۲ هزار دختر از اهالي مدينه را بر لشكريانش مباح دانست. او سال سوم به مكه حمله كرد و با منجنيق خانه خدا را به آتش كشيد و ويران كرد و در همين سال بود كه مرگ گريبانش را گرفت و به درك واصل شد.

به همين دليل يزيد مورد لعن و نفرين مسلمانان و علماي اسلام است و شيعيان در زيارت عاشورا او و يارانش را از باب تبري لعن و نفرين مي‌كنند و تولي خود را به ائمه معصومين بويژه امام حسين(ع) از باب يك عمل عبادي و سياسي اعلام مي‌كنند.

سه‌شنبه شب هفته گذشته راديو بي‌بي‌سي به قرائت يك بيانيه از مفتيان جريان روشنفكري يعني دكتر عبدالكريم سروش پرداخت. وي در اين بيانيه تصريح كرده است:
«بار خدايا از غزالي آموخته‌ام كه هيچ كس را لعنت نكنم حتي يزيد را! اما فروتنانه از تو رخصت مي‌طلبم كه به جمهوري... اسلامي ايران لعن و نفرين بفرستم»!!

بي‌بي‌سي بعد از قرائت اين بيانيه مصاحبه تلفني با وي را كه اكنون در ايالت مريلند آمريكا زندگي مي‌كند، پخش كرد. او علت صدور اين بيانيه را شكنجه دامادش ذكر كرد كه اكنون سالم و سرحال در خارج از زندان است و توانسته با پدر زن خود يعني عبدالكريم سروش در مريلند آمريكا ارتباط برقرار كند.

سروش در داوري نسبت به آنچه در مورد دامادش رخ داده است اصلا نيازي نمي‌بيند در دادگاه صحرايي كه براي كل ملت ايران تشكيل داده و حكم به لعن و نفرين داده، حرف متشاكي را بشنود. او قطع و يقين مي‌داند كه چنين حادثه‌اي رخ داده است. او حتي حدس نمي‌زند كه دامادش كه اكنون به راحتي با او ارتباط برقرار كرده شايد قدري غلو كرده باشد.

اما او در قضاوت خود ترديد ندارد. فرض مي‌كنيم ادعاهاي دامادش صحت داشته باشد و بازجوي او مرتكب خلاف شده باشد. آيا چنين حكمي از سوي يك مفتي روشنفكري معقول است؟

دامادش مدعي است او را يك‌ شب در سردخانه با مردگان گذاشته و به او گفته‌اند همسرش هرزه و هرجايي است و نيز به او گفته‌اند بايد در تلويزيون بگويد سروش مخالف دين است. اين كل ادعاي دامادش است كه اكنون سالم و سرحال در بيرون زندان زندگي مي‌كند. آيا اين خلاف‌ها بالاتر از جنايات يزيد است كه دستش به خون پاك اهل بيت پيامبر اكرم و قتل عام مكه و مدينه آلوده شده است؟ در اين داوري مي‌بينيم آقاي سروش براي دامادش نه تنها عصمت قائل است بلكه جان او را عزيزتر از جان اهل بيت پيامبر و مردم مكه و مدينه كه در سال دوم و سوم خلافت يزيد مظلومانه مورد قتل عام قرار گرفتند مي‌داند. من نمي‌دانم آمريكايي‌ها چه ناني به سروش مي‌دهند كه او را به صدور چنين حكمي كشانده است.
در حالي كه به اعتراف آقاي سروش دامادش اصلا به خدا اعتقاد ندارد!!

سروش در بيانيه خود تصريح كرده است كه؛ وقتي به دامادم گفتم خدا از آنان نگذرد، دامادم گفت: «اسم خدا را نبر خدا نيست، خدانيست، خدانيست»!

كسي كه از كمترين درجه عقلانيت و بهره هوشي برخوردار باشد مي‌داند براي اثبات ميزان دينداري آقاي سروش نيازي به شكنجه دامادش نيست.

آثار سروش و مفاد همين بيانيه اين ميزان را نشان مي‌دهد. بر فرض اگر دامادش چنين مطالبي را كه ادعا كرده مي‌گفت يك ريال هم ارزش انتشار نداشت.

آنچه نگارنده را وادار كرد چنين يادداشتي را بنويسم اين بود كه هشدار دهم انقلاب گرفتار چه جماعتي است. رونمايي از جماعتي كه پرچم روشنفكري را بردوش دارند و مدرنيته را نمايندگي مي‌كنند براي ملت ما خيلي مهم است. اكنون كه مردم به آنها پشت كرده‌اند كارشان به لعن و نفرين و صدور فرمان خشونت عليه ملت رسيده است. كينه آنها از اسلام و انقلاب اسلامي يك كينه شتري است.

عده‌اي از روي دلسوزي و شفقت مي‌گويند بايد يك فضاي آرام و باز را براي نقد گشود كه هر كس حرفي دارد بزند. اين جماعت از اين مهم غافل هستند كه فضا را جريان روشنفكري وابسته به غرب، بسته است والا فضاي نقد در جمهوري اسلامي هميشه باز بوده است. اين جريان قلابي به اسم جريان روشنفكري اكنون به هواداران خود جنگ چريكي شهري و نحوه به آتش كشيدن و غارت مغازه‌ها و اموال عمومي را آموزش مي‌دهد بعد هم با پر رويي يزيد مدل سال ۶۰ هجري را تبرئه مي‌كند تا بتواند در سايه اقتدار يزيد زمان يعني آمريكا، مرتكب همان جناياتي شود كه سال ۶۱ هجري در كربلا شد. اين جماعت حرفي جز لعن و نفرين ندارند.

وقتي طرف در بحث و نقادي كم مي‌آورد، دُز رقابت را آن قدر بالا مي‌برد كه يك فضاي آشتي ناپذير ايجاد كند. در اين فضا نقد و نقادي مي‌ميرد و جاي خود را به فحاشي و هتاكي و لعن و نفرين مي‌دهد. بيانيه‌هاي سروش، كروبي، موسوي و... يك ادبيات دارد كه توسط سرويس‌هاي امنيتي آمريكا و انگليس براي ايجاد يك سامانه ديكتاتوري در ايران ديكته مي‌شود. مردم و روشنفكران واقعي و بويژه روحانيت و مراجع زير بار اين ديكتاتوري نمي‌روند.

ما در مواجهه با جريان روشنفكري وابسته، با جماعتي روبه‌رو هستيم كه تخم كفر و نفاق و الحاد در بستر فكري جامعه مي‌كارند كه محصولي جز خشونت و خونريزي ندارد.

اين جماعت بيش از ۲۵ ماه است با ريختن توي خيابان‌ها، آشوب و كشتن بي‌گناهان را در دستور كار دارند و كمر به قتل جمهوري اسلامي بسته‌اند.

ما در حوزه نقد سياست، فرهنگ، حقوق، فلسفه و... با اين جماعت كه وارد مي‌شويم، جز فحاشي و لعن و نفرين و دعوت به محاربه با نظام و مردم، صدايي ديگر از آنان نمي‌شنويم.


 

پاسخ به اظهارات پسر محسن هاشمی

عباس سلیمی نمین در پاسخ به جوابیه علیرضا هاشمی به وجود چند تناقض در کتاب خاطرات آقای هاشمی اشاره کرد.

عباس سلیمی نمین در پاسخ به اظهارات پسر محسن هاشمی به اولین تناقض تاریخی جوابیه اشاره و تصریح شده است: آیا با پس و پیش شدن متن سخنرانی امام - که طی آن افراد مدافع صلح با صدام مورد سرزنش و نکوهش قرار گرفته بودند - در محتوای کلام ایشان هیچ گونه تغییری حاصل نشده بود؟ خواننده حتی اگر فرصت نداشته باشد که با مراجعه با اصل متن به تطبیق ساده بپردازد آیا انتظار دارید که به سهولت بپذیرد که در متن جابه جایی صورت بگیرد.

در فراز دیگری از این جوابیه به تناقض موجود در عزل آیت الله منتظری اشاره شده و آمده است: اخیرا تلاش می شود تا تاریخ انقلاب اینگونه جعل شود که آیت الله منتظری به دلیل انتقادات فراوان از انحرافات در مدیریت کشور و دفاع از حقوق مردم، حتی مخالفان نظام از سوی امام عزل شده که، ارائه چنین تصویر خلاف واقع از امام در شکل گیری نگاه کسانی که آن ایام را درک نکرده اند یا مطالعه چندانی پیرامون علت واقعی عزل آقای منتظری ندارند بی تاثیر نخواهد بود.

سلیمی نمین در ادامه از اختفا کاری انتقاد و آورده است: راوی در خاطرات سال ۱۳۶۳ مدعی می شود که تصمیم اصولی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی گرفته شد و امام هم موافقت کردند اما در انتهای همین کتاب راوی فراموش می کند که چه روایتی را از خود به ثبت رسانده است لذا مجددا ادعا می کند که قرار است در صورت پیروزی در عملیات شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروری از سوی ایشان به امام داده شود.

در ادامه به تناقض های موجود در مک فارلین اشاره و تصریح شده است: در روایت آقای علی هاشمی برادزاده راوی محترم ایشان با دوستانشان برای تفریح به بلژیک رفته بودند که آمریکایی ها با او تماس می گیرند اما در روایت آقای محسن هاشمی، علی به همراه همسرش برای معالجه به لندن رفته بود که به وسیله کاردار ایران به امریکایی ها مرتبط می شود.

وی از ارائه اطلاعات غلط به امام انتقاد و تصریح می کند: اعضای محترم خاندان هاشمی که اصرار بر پنهان نگهداشتن خطاها دارند می توانند ارائه اطلاعات غلط به امام در مورد سفر علی هاشمی به آمریکا را از طریق مرحوم حاج احمد آقا را کتمان کنند؟

حماسه نیوز به گزارش نشريه پنجره


 

حضور پررنگ دراویش گنابادی در اغتشاشات 25 بهمن
دراویش برای ایجاد آشوب در سطح شهر در حمایت از مهدی کروبی منزلی برای هماهنگی اقدامات در نظر گرفته بودند.

 

همزمان با ورود همه  جریانات ضدانقلاب به درگیری با نظام و تلاش جهت آشوب در کشور پس از فتنه ی اخیر، دراویش فرقه  گنابادی نیز که شاخه سیاسی جبهه ملی محسوب می شود درگیری و ایجاد تنش را در دستور کار خود قرار داده است. 

اخیرا نیز نورعلی تابنده قطب ضد انقلاب این فرقه تحرکات وسیعی را علیه نظام آغاز نموده است.

کارشناسان معتقدند علاوه بر گرایشهای ضد انقلابی تابنده،یکی از دلایل ایجاد آشوب و درگیری با نظام متحد نمودن فرقه است.گفتنی است بر سر جانشینی آقای تابنده نزاعی سخت بین مشایخ فرقه در گرفته است تا جایی که اخیرا آقای تابنده در سخنرانی خود تلویحا بحث فرق نداشتن مشایخ بایکدیگر را مطرح نموده است.

حماسه نیوز به نقل از «جوان آنلاین»، پس از وقوع اغتشاشات رخداده در روز 25 بهمن یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: در اغتشاشات روز 25 بهمن تعداد زیادی از دراویش در تهران حضور یافته و نقش فعالی در ایجاد اغتشاشات ایفا نمودند که در این خصوص تعداد زیادی آنها شناسایی شده اند.

بر همین اساس گفته می شود یکی از این دراویش در اغتشاشات صورت گرفته مجروح شده و هم اکنون در یکی از بیمارستان های تهران بستری می باشد.

لازم به ذکر است دراویش برای ایجاد آشوب در سطح شهر در حمایت از مهدی کروبی منزلی برای هماهنگی اقدامات در نظر گرفته بودند.

 

فتنه‌اي پيچيده‌تر از همه‌ي فتنه‌ها
فتنه‌ي 88 نه اولين فتنه بوده است و نه يقينا آخرين آن. همان‌طور كه مي‌دانيد بعد از انقلاب اسلامي مردم ايران با انواع و اقسام فتنه‌ها مورد آزمايش قرار گرفتند. فتنه‌ي دولت موقت و نهضت آزادي، فتنه‌ي بني‌صدر و منافقين، فتنه‌ي منتظري و باند مهدي هاشمي، فتنه‌ي جنگ و دشمنان بيروني و غيره نمونه‌هايي از اين دست‌اند. اما فتنه‌ي 88... 

 

حماسه نیوز به نقل از بولتن نيوز: بر خلاف تصوري كه اكثر ما داريم، جامعه‌ي ديني پيچيده‌تر از جوامع صنعتي و مدرن است. پيچيدگي جوامع مدرن تنها در ابعاد مادي و تكنولوژيك است در حالي‌كه جوامع ديني جوامعي هستند كه در آن ابعاد مادي و معنوي زندگي بشر در كنار هم و تؤامان با هم‌اند.

شايد بتوان اين طور گفت كه جوامع صنعتي، جوامعي «خطي» و داراي سير حركتي مشخص‌اند اما جوامع ديني داراي حركتي «سينوسي»اند. بدين معنا كه با فرازها و فرودها يا ريزش‌ها و رويش‌هايي همراه‌اند.

بخش مهمي از پيچيدگي‌ جامعه‌ي ديني كه منجر به ريزش و رويش مي‌شود بر مي‌گردد به مسأله‌اي به نام «فتنه». فتنه در شرايط كلي يعني آزمايشات و ابتلائات الهي. خداوند جوامع ديني را با انواع و اقسام فتنه‌ها مورد آزمايش قرار مي‌دهد. يكي از دلايل اين امر، «عيارسنجي» جامعه‌ي ديني است. كه مشخص شود تك‌تك افراد اين جامعه داراي چه عياري هستند.

تنها لفظ «جامعه‌ي ديني» يا «مسلمان» و «مؤمن» بودن كافي نيست. بايد اين موضوع به صورت عملياتي مشخص شود. پس فتنه‌ها بايد شكل بگيرند. چنان‌چه خداوند در قرآن مي‌فرمايد: «أحسِب النّاسُ أن يُتْركُوا أن يقُولُوا آمنّا و هُمْ لا يُفْتنُون». يعني اين‌كه آيا فكر مي‌كنيد همين كه گفتيد ايمان آورديد كافي است و ديگر مورد آزمايش قرار نمي‌گيريد؟ يقينا اين آزمايشات و فِتَن، آن‌قدر سخت و مصعب هست كه قرآن آن را حتي از قتل هم بالاتر مي‌داند: «و الفتنة اشدّ من القتل».

جامعه‌ي ديني داراي خصوصياتي مخصوص به خود است كه در هيچ نوع جامعه‌ي ديگري يافت نمي‌شود. مثل پديد‌ه‌اي به نام «نفاق». نفاق از وي‍ژگي‌هاي جوامع ديني است و لاغير. موضوع «فتنه» نيز خاص جوامع ديني است. بخشي از اين فتنه‌ها منشاء دروني دارد. چنان‌كه حضرت امير(ع) سرمنشاء فتنه‌ها را در دو مسأله مي‌داند: 1- اهواء تتبع (هواي نفس) 2- احكام تبدع (ايجاد بدعت‌ها). بخشي ديگر از فتنه‌ها نيز داراي منشاء بيروني و خارجي است كه توسط دشمنان تحميل مي‌شود. جنگ‌ها، قطع‌نامه و تحريم‌ها از همين نوع‌اند.

از اين منظر، فتنه‌ي 88 نه اولين فتنه بوده است و نه يقينا آخرين آن. همان‌طور كه مي‌دانيد بعد از انقلاب اسلامي مردم ايران با انواع و اقسام فتنه‌ها مورد آزمايش قرار گرفتند. فتنه‌ي دولت موقت و نهضت آزادي، فتنه‌ي بني‌صدر و منافقين، فتنه‌ي منتظري و باند مهدي هاشمي، فتنه‌ي جنگ و دشمنان بيروني و غيره نمونه‌هايي از اين دست‌اند. اما فتنه‌ي 88 چنان‌كه وزير محترم اطلاعات چند شب پيش در برنامه‌ي «ديروز، امروز، فردا» بيان كردند از همه‌ي اين فتنه‌ها سخت‌تر و پيچيده‌تر بود.

پيچيدگي اين فتنه به آن مقدار بود كه جناب آقاي مصلحي اذعان داشتند كه ما فعلا بر 20 درصد اطلاعات آن واقف شده‌ايم. اين پيچيدگي به اين علت است كه در فتنه‌ي88 تمامي كفر در مقابل تمامي اسلام قرار گرفت. اگر تا قبل از اين، فتنه‌ها تك علّتي بودند و توسط يك جريان خاص اداره مي‌شدند، در ماجراي حوادث پس از انتخابات سال 88 تمامي دشمنان انقلاب و اسلام با همديگر براي ضربه‌زدن به آن وارد ميدان شدند.

آن هم با تمامي قوا و تجهيزات. به همين علت است كه ديديم حلقه‌هايي كه به دور سران فتنه حلقه زدند از طيف‌ها و گروه‌هاي مختلفي تشكيل مي‌شدند. از سران اصلي اين فتنه يعني كشورهاي آمريكا و انگليس و اسرائيل بگيريد تا پياده‌نظام‌هاي داخلي و خارجي آن‌ها چون: احزاب مشاركت و سازمان مجاهدين و كارگزاران و مجمع روحانيون، تا گروهك‌هاي مطرود مردم ايران مثل نهضت آزداي و ملي-مذهبي‌ها و اجمن حجتيه و سازمان منافقين، تا سفارت‌خانه‌ها و كنسول‌گري‌هاي كشورهايي غربي در ايران، تا گروه‌ها و NGoهاي وابسته به غرب، تا سلطنت‌طلب‌ها و ضد انقلاب‌هاي مارك‌دار خارج از كشور. بنابراين مسلم است كه اين فتنه در اين حد از پيچيدگي باشد كه وزير اطلاعات به آن اشاره كرده‌اند.

هر چند همه‌ي اين گروه‌ها و شخصيت‌ها محاسبه‌ي مرحله به مرحله‌ي انجام اين طرح را كرده و تمامي تاكتيك‌ها و تكنيك‌هاي آن را از پيش محاسبه و طراحي كرده بودند اما محاسبه‌ي يك چيز را فراموش كردند و يا بهتر بگوييم قدرت درك و فهم و محاسبه‌ي يك چيز را نداشتند. و آن اصلي‌ترين خصوصيت جامعه‌ي ديني است. و آن چيزي نيست مگر اراده و مشيت الهي. آن‌ها با همه‌ي توان وارد ميدان شدند اما نمي‌دانستند كه اراده‌ي الهي بر اين است كه اين انقلاب دوام پيدا كند و متصل به انقلاب آخرالزماني حضرت موعود شود. آن‌ها هزاران «مكر» ريختند، «و مكروا مكرا» اما فراموش كردند كه «والله خير الماكرين».

آري، تا زماني كه اين مردم با خدا هستند و ناصران دين خدايند مطمئن باشيد كه هيچ نيرو و قدرت ديگري نمي‌تواند آنان را از پاي در بياورد. انقلاب اسلامي مظلوم است اما در عين مظلوميت بزرگ‌ترين قدرت‌ها كه همانا قدرت الهي است را در اختيار دارد. ياد حضرت روح‌الله بخير كه مي‌فرمود:

«مامظلومين هميشه تاريخ، محرومان و پابرهنگانيم. ما غير از خدا كسي را نداريم. و اگر هزاربار قطعه قطعه شويم، دست از مبارزه با ظالم بر نمي داريم.»

 

محمد پورغلامي

 

بیش از ۷ هزار کاربر شرکت کننده در نظرسنجی جهان پیرامون نحوه برخورد با سران فتنه معتقدند آزادی موسو


بیش از ۷ هزار کاربر شرکت کننده در نظرسنجی جهان پیرامون نحوه برخورد با سران فتنه معتقدند آزادی موسوی و کروبی بیشتر از محاکمه و اعدام، آنها را از چشم مردم می اندازد


 

هامون نیوز به گزارش جهان، طی نظرسنجی ۴ روزه این رسانه پیرامون نحوه برخورد با سران فتنه از نظر کاربران جهان؛ بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که رأی اکثریت آنها این بود: "سران فتنه آزاد باشند تا بیشتر از چشم مردم بیفتند."


گفتنی است رقابت اصلی کاربران جهان در پاسخ به دو گزینه "اعدام برای سزای اعمال" و "آزاد بودن برای افشای بیشتر شان" است؛ به نحوی که تفاوت این 2 گزینه کمتر از یک درصد است.

نکته دیگر این نظرسنجی،  این است که نزدیک به ۶۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز به گزینه ای غیر از اعدام سران فتنه رأی داده اند.

گزینه های رأی و نتایج دقیق نظرسنجی جهان را در ادامه می خوانید.
۱_ حصر شدید خانگی شوند، ۸۰۸ رأی (10.9 درصد)
۲_ آزاد باشند تا بیشتر از چشم مردم بیفتند ۳۰۶۶ رأی (41.2درصد)
۳_ محاکمه و به جرم محاربه اعدام شوند ۳۰۱۲ رأی (40.4 درصد)
۴_ محاکمه و به جرم فتنه گری زندانی شوند ۵۵۶ رأی (7.5 درصد)


 

مرگ يكي ديگر از اعضاي خانواده شاه معدوم
به دنبال خودكشي اخير علیرضا پهلوی، روز گذشته خبر مرگ دختر اشرف خواهر دو قلوی شاه معدوم نیز منتشر شد.


 

هامون نیوز به گزارش جهانآزاده شفیق،فرز

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 8 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 162
بازدید ماه : 298
بازدید کل : 84920
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

یاران خورشید