بازار داغ توصيه به هاشمي رفسنجاني
 
روزنامه ابتكار در تيتر اول امروز خود نوشت: کلمه: هاشمي رفسنجاني اين روزها تنها مورد حمله و انتقاد قرار نمي‌گيرد . برخي چهره‌هاي سياسي كه هنوز فكر مي‌كنند نمي‌توان سابقه دوستي‌ها و خدمات اين مرد با سابقه جمهوري اسلامي را فراموش كرد و به گونه اي غير محترمانه با وي سخن گفت، حرف‌ها و خواسته‌هاي خود را با زبان توصيه و سفارش با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام سخن مي‌گويند و از اين رهگذر"مصلحت" وي را در مواردي مي‌بينند كه معتقدند هاشمي بايد به آن‌ها عمل كند و يا دوري كند.

اگر چه اين موضوع در سال‌هاي اخير وجود داشت آما بدون ترديد دررزوهاي پيش از انتخابات رياست جمهوري خرداد88 و حوادث پس از اعلام نتايج بيشتر شده است.نامه يك روز قبل از انتخابات هاشمي رفسنجاني به رهبر معظم انقلاب و نكاتي كه با ايشان در ميان نهادند، شايد آغازي بر روند توصيه كردن به رئيس مجلس خبرگان بوده است.

مورد ديگري كه پس از آن نيز سيل توصيه‌ها و تذكرات به اين خطيب موقت نماز جمعه تهران را سبب شده است،سخنان و راه كارهاي بود كه وي در نماز جمعه 26 تيرماه سال 88 براي آرام تر شدن فضاي ملتهب داخلي در آن روزها، مطرح كرده بود. اگر چه آن روزها بازار حمله به هاشمي رفسنجاني نيز داغ بود، اما برخي ترجيح داده بودند با زبان توصيه و حتي گاه نصيحت با اين انقلابي كهنه كار سخن بگويند.

اين موضوع البته بارها تكرار شده است. هربار كه هاشمي رفسنجاني دربرابر خواست برخي از افراد براي بيان مواضع وراه كارهايش به همان نماز جمعه معروف - كه تا كنون آخرين حضور وي در كسوت خطيب جمعه نيز بوده است اشاره مي‌كند و مي‌گويد:«حرف‌هاي من همان است كه در نماز جمعه گفته ام» علاوه بر سيل انتقادات، برخي نيز با توصيه از او مي‌خواهند كه از اين راهي كه در پيش گرفته برگردد.

آخرين مورد تا كنون بيانيه است كه هاشمي رفسنجاني به مناسبت سالگرد قيام 19 دي ماه مردم قم نوشته بود و ضمن تشبيه برخي از شرايط آن روز به حوادث امروز به برخي از مواضع گذشته خود اصرار كرد.پس از اين نيز در كنار انتقادات شديد، برخي از افراد بازار توصيه ونصيحت اين انقلابي پير را داغ تر از پيش كرده اند.

زير خيمه انقلاب باقي بمان
يكي از اين افراد دبيركل حزب موتلفه اسلامي بود كه گفت:همانطور كه قبلا اعلام كردم ما آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را زير خيمه انقلاب و پشت سر رهبري مي‌خواهيم.

محمد نبي حبيبي كه در پايان نشست دبيران اين حزب سخن مي‌گفت، اظهار داشت : ما از جايگاه و خدمات ايشان به انقلاب و امام (ره) مطلع هستيم و مي‌خواهيم حيثيت سياسي و انقلابي ايشان محفوظ بماند. اما تذكر هم داريم كه گاهي مواضعي اتخاذ مي‌كنند كه متناقض مي‌نمايد. مثلا اصرار بر مواضع ايشان در نماز جمعه 26 تير سال گذشته با نظر ايشان در مورد جلوگيري از تفرقه در تناقض است.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي در پايان اظهار داشت: ما اعتراض مكتوب خود به آن دسته از مواضع ايشان در خطبه‌هاي 26 تير 88 كه به نظر ما با برخي ديگر از مواضع ايشان در مورد ضرورت تبعيت از رهبري معظم انقلاب، در تناقض است را به ايشان قبلا اعلام كرده‌ايم و همچنان بر موضع خود در مورد ضرورت حفظ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خيمه انقلاب و پشت سر مقام معظم رهبري اصرار داريم.

حضور در اردوگاه انقلاب و رهبري به سود هاشمي است
يك عضو مجلس خبرگان رهبري در واكنش به اظهارات اخير هاشمي گفت: انسان بايد بر صحبت‌هاي خود تأمل كند تا حق كسي ضايع نشده و براي نظام و انقلاب هزينه‌اي نداشته و بتوان جايگاه رهبري را حفظ كرد.سيدمحمود علوي به فارس گفت: حضور آقاي هاشمي در كنار رهبري و در اردوگاه انقلاب هم به سود ايشان و هم به سود نظام است.وي با بيان اينكه اگر هاشمي در كنار رهبري قرار نگيرد در آن صورت به اقدامات كساني كه درون نظام نيستند، معنا مي‌دهد، تصريح‌كرد: اگر آقاي هاشمي در كنار رهبري قرار نگيرد در آن زمان ما يك جبهه جديدي را با محوريت مشخص در درون نظام به وجود آورده‌ايم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه جبهه مخالف يك محوريت قابل قبول ندارد، يادآورشد: اگر هاشمي در محوريت مقابل قرار گيرد خيلي‌ها هستند كه به خود جرأت مي‌دهند به گونه ديگري عمل كرده و طور ديگري موضع بگيرند كه دفع آنها براي انقلاب هزينه‌هاي بسياري دارد..
مواضعت را مشخص كن
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس نيز چندي پيش از ارسال نامهاي از سوي اين مجمع به آيتالله هاشمي رفسنجاني خبر داد و گفت: از وي خواستهايم تا بدون هر رودربايستي مواضع خود را در برابر فتنه‌گران و سران فتنه اعلام كند.

محمد تقي رهبر در گفتگو با کلمه افزود: در اين نامه خطاب به آقاي هاشمي عنوان شده، شما كه برخي جريان‌هايي را كه امروز عليه روحانيت تاخت و تاز مي‌كنند، همانند جريان 19 دي رشيدي مطلق‌ها عنوان مي‌كنيد بايد بدانيد اين جريان‌ها مربوط به امروز و ديروز نيست بلكه مربوط به آن زماني است كه استكبار، اقتدار روحانيت را ديد و مقابله را با آن را آغاز كرد.

وي افزود: ما خطاب به ايشان عنوان كرده ايم كه از شما به عنوان يكي از شخصيت‌هاي شاخص روحاني و انقلابي انتظار بود آن روز از كيان روحانيت در برابر هتاكان به اسلام، عاشورا و انقلاب دفاع مي‌كرديد.

رهبر بيان داشت: در عين حال نمايندگان روحاني مجلس از آقاي هاشمي در اين نامه خواسته اند تا با توجه به جايگاهي كه در آن قرار دارند بدون هر رودربايستي مواضع خود را در برابر فتنه گران و سران فتنه اعلام كنند.

حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر، همچنين درگفت‌وگو با کلمه ، با اشاره به اظهارات اخير هاشمي مبني بر اينكه مواضع وي همان اظهارات نمازجمعه 26 تير است، بيان داشت: ما نمي‌توانيم كسي را به اتخاذ مواضع موردنظر خود اجبار كنيم چراكه وقتي فردي بر مواضع خود تأكيد مي‌كند، قطعأ پاسخگوي آن است؛ هرچند از نظر ما مواضع نماز جمعه 26 تير ماه 88 آقاي هاشمي قابل قبول نبوده و به آن ايراد داريم.

هاشمي نبايد از آشتي دم مي‌زد
يك عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه وقتي مقام معظم رهبري بر اين موضوع تأكيد دارند كه سران فتنه تحريك شده استكبار و غرب هستند، هاشمي نبايد در نمازجمعه26 تير از آشتي با آنها و آزادي زندانيان سياسي دم مي‌زد.

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي در گفت‌وگو با کلمه گفت: سخنان هاشمي در نماز جمعه 26 تير حمايت از فتنه‌گران نبود و اشكال ما نيز به وي در اين موضوع نبود، بلكه اشكال ما به هاشمي زاويه داشتن وي با نظام است و بر همين اساس اين انتقاد هنوز به آقاي هاشمي وارد است. علم الهدي با بيان اينكه ما نه آقاي هاشمي را در بستر فتنه تحليل مي‌كنيم و نه وي را با سران و طرفداران فتنه يكي مي‌دانيم، يادآور شد: آقاي هاشمي مسئول كار اطرافيان خود نيست ولي آنچه مهم است زاويه ديد ايشان است.

نماينده مردم مشهد در مجلس خبرگان خاطرنشان كرد: موضع ما از آقاي هاشمي گله‌مندي است.

وي با بيان اينكه شخصيت هاشمي به گونه‌اي نيست كه بتوان به آن اعتراض كرد، اظهار داشت: ما هرچه بخواهيم نسبت به انقلاب اظهار وابستگي كنيم، هاشمي از ما به انقلاب وابسته‌تر است. علم‌الهدي در خاتمه تأكيد كرد: آنچه واقعيت دارد گله‌مندي ما از هاشمي است، هرچند او صاحب‌نظر بوده و نظرش محترم است.

خاستگاه سياسي نصيحت كنندگان
آنچه در اين ميان ديده مي‌شود اين است كه برخي تشكل‌هاي كم سابقه در انقلاب و جوان گاه نيز با انتشار اطلاعيه‌ها ونامه‌هاي سرگشاده به هاشمي رفسنجاني صريح تر از افراد باسابقه و ريشه دار در نظام با وي سخن مي‌گويند كه گاه احساس ميشود همه سابقه انقلابي و اجرايي او درنظام را ناديده مي‌گيرند. ديگر اينكه اين توصيه‌ها و نصيحت‌ها بيشتر از سوي افراد و جريانات اصولگرا انجام مي‌شود.

 

 

تردید هاشمی در تبعیت از ولایت و تشخیص مصلحت
این پافشاری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مواضع سابقش در بحث فتنه در حالی است كه وی بارها تأكید كرده كه در كلیات و مسائل اساسی با رهبر انقلاب هم عقیده است.

 

بنابراین باید درباره ولایت‌پذیری وی و اصرار دوباره ایشان بر مواضع سابق این سؤال را پرسید كه چطور با وجود سخنان صریح و مكرر و موكد رهبری در رابطه با فتنه اخیر، اما رئیس مجلس خبرگان همچنان در حیطه این مسئله مهم و اساسی، بر مواضعی دیگر اصرار می‌ورزد؟ علل این تناقض رفتاری از سوی هاشمی رفسنجانی سؤالی است كه خبرنگار روزنامه جوان با صاحبنظران سیاسی در میان گذاشته و پاسخ آنان را جویا شده است.


هاشمی را با معیار ولایت می‌سنجیم
حجت‌الاسلام احمد سالك، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در این باره معتقد است: در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آنكه جامعه در مسیر خطا قرار نگیرد، معیارهایی را قرار داده‌اند و دستور داده شده است تا اشخاص با آن معیارها خود را مورد سنجش قرار دهند.
وی با بیان اینكه یكی از مهم‌ترین معیارها آیات قرآن است، گفت: قرآن به همه دستور می‌دهد كه صادق باشید، بنابراین ما افراد را با صدق آنان می‌سنجیم. از سوی دیگر ولایت كه زمانی ائمه اطهار مظهر آن بودند و اكنون رهبر انقلاب اسلامی مصداق آن است، معیار دیگری است كه اشخاص در سنجش خود باید حدود انطباق خود با ولی فقیه را در نظر گیرند. با این حساب همه افراد باید بدانند كه اگر در حركات و رفتارهای خود از ولایت جلوتر یا عقب‌تر بیفتند، مسیر را غلط پیموده‌اند.
سالك خاطرنشان كرد: ما شخصیت‌هایی مانند هاشمی رفسنجانی را با معیار ولایت می‌سنجیم و عملكردشان را با این معیار مورد بررسی قرار می‌دهیم كه مثبت است یا منفی. مردم نیز اینگونه عمل می‌كنند و به بیراهه نمی‌روند و در نهایت تصمیم می‌گیرند كه به شخصی تذكر داده شود یا كنار گذاشته شود.

آیا در زمان امام هم اینگونه بودند؟
حمیدرضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی هم به جوان گفت: به نظر می‌رسد آقای هاشمی مواضع صریح رهبری درباره فتنه 88 را در حد حكم تلقی نكرده‌ و با وجود آنكه رهبری سكوت خواص را رفتار غیرمنطقی و خلاف شرع دانسته‌اند و موضعگیری صریح افراد در برابر فتنه را لازمه روحیه انقلابی افراد تلقی كرده‌اند اما آقای هاشمی گرفتار یك برداشت غلط در بحث تبعیت از ولایت فقیه شده‌اند.
وی تصریح كرد: آقای هاشمی با آنكه ادعا می‌كند در كلیات با رهبری همخوانی دارد و تنها در جزئیات و مسائل سلیقه‌ای كمی اختلاف نظر دارد اما با وجود تأكیدات رهبر انقلاب در بحث فتنه اخیر باز هم ایشان می‌گوید كه مواضعش همان است كه در نمازجمعه 26 تیر ماه ابراز كرده است. ترقی خاطرنشان كرد: باقی ماندن هاشمی بر همان عقاید سابق این تلقی را به وجود می‌آورد كه ایشان در پیروی از ولایت و تشخیص مصلحت دچار تردید شده‌اند.
وی با بیان اینكه چنین رفتارهایی از سوی هاشمی موجب سلب اعتماد مردم و اعضای مجلس خبرگان از وی خواهد شد، تصریح كرد: آیا مواضع صریح و ارشادهای رهبر انقلاب در بحث فتنه در حد حكم نبوده است و آیا آقای هاشمی برای موضعگیری در برابر فتنه‌گران منتظر صدور یك حكم مشخص از سوی رهبری هستند؟ آیا این افراد در زمان امام راحل نیز اینگونه رفتار می‌كردند و با وجود مواضع صریح امام(ره) در برابر منافقین بازهم تا زمان صدور یك حكم رسمی و مشخص از سوی امام، در تردید و سكوت یا در مواضع دوپهلو می‌ماندند؟

عده‌ای به دایره فتنه هل داده شده‌اند
مجتبی شاكری عضو شورای مركزی جمعیت ایثارگران نیز در این رابطه به جوان گفت: با توجه به دیدگاه‌هایی كه خود سران فتنه تاكنون داشته‌اند و اظهاراتی كه از بیرون كشور در حمایت از فتنه‌گران عنوان شده، موضوع خیلی روشن است و مردم قضاوت خود را در 9‌دی انجام دادند.
وی تصریح كرد: قطعاً كسانی كه هل داده شده‌اند در این قضایا، به نفع خودشان است كه با مردم همراه شوند؛ وگرنه خاصیت انقلاب این است كه چنین افرادی از جمله آنانكه در برابر فتنه سكوت تردید‌آمیز كرده یا گاه بر موازین غلط گذشته خود اصرار ورزیده‌اند را غربال كرده و حاشیه‌نشین می‌كند.

 
 

آيت‌الله كعبي: هاشمي به نصيحت بزرگان نظام توجه نمي‌كند

آيت الله كعبي، با انتقاد از اصرارهاي بي مورد رئيس مجلس خبرگان رهبري بر مواضع گذشته خود، از تذكرهاي مكرر قبلي اكثر نمايندگان مجلس خبرگان رهبري به وي خبر داد و از او خواست مساله اختلاف خود با دولت را به گونه اي مديريت كند كه نظام تقويت شده و دشمنان نا اميد شوند.

به گزارش کلمه ، آيت الله عباس كعبي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در جمع اعضاي بسيج جامعه پزشكي خوزستان در مجتمع ياوران مهدي قم، از مواضع و سخنان اخير رييس مجلس خبرگان انتقاد كرد و اين مواضع را در مسير تقويت وحدت و انسجام و قانون گرايي ندانست و آن را برخلاف انتظار بزرگان و دلسوزان نظام ارزيابي كرد.

اين استاد سطح عالي حوزه علميه قم تصريح كرد: در هفته هاي اخير شاهد بوديم كه ايشان سخناني را بيان كرد كه تبديل به تيتر يك بدخواهان نظام اسلامي، كينه توزان و فتنه گران شد.

وي ادامه داد: مواضع اخير آقاي هاشمي در مسير وحدت و انسجام نيست، بلكه برخلاف آنچه ايشان مي گويد كه دنبال جنجال سياسي نيست، سخنان وي جنجالي بود.

آيت الله كعبي، با بيان اينكه آقاي هاشمي گفته است، مواضعم همان است كه در نماز جمعه بيان كردم، تصريح كرد: خطبه هاي نماز جمعه هاشمي در 26 تيرماه القاي ترديد در سلامت انتخابات و كوتاه آمدن در مقابل فتنه گران بود.

وي افزود: در مقابل، ايشان بارها طرفداران ولايت را به نام اعتدال سرزنش كرد، اما از ظلم بزرگ فتنه گران به نظام و ملت به راحتي عبور كرده است؛ به طور قطع كوتاه آمدن و دلجويي از فتنه گران باعث آسيب به انقلاب اسلامي است، ملاك تندروي و كندروي مواضع شفاف رهبري در مقابل فتنه گران است.

اين استاد سطح عالي حوزه علميه قم تاكيد كرد: متاسفانه آقاي هاشمي يك مدت با سكوت و مواضع دوپهلو و گاهي هم با سخنان نسنجيده به جاي اينكه به وحدت، قانون گرايي، نظام و ولايت كمك كند، به عنوان يك سوژه مورد توجه دشمنان قرار مي گيرد.

وي بيان داشت: بسياري از دلسوزان و شخصيت ها از اين وضعيت ناراضي و ناراحت هستند، اكثر نمايندگان مجلس خبرگان رهبري نيز نسبت به مواضع چندپهلو و سكوت و عبور ساده آقاي هاشمي از كنار فتنه بارها به ايشان تذكر داده و نامه نوشته اند.

آيت الله كعبي ادامه داد: متاسفانه آقاي هاشمي به نصيحت و خيرخواهي بزرگان نظام و مجلس خبرگان رهبري توجه نمي كند و در كمال تاسف اين گونه موضع مي گيرد كه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامي ذوق زده مي شوند.

وي مواضع رييس مجمع تشخيص مصلحت را در مجموع باعث تقويت نظام و باعث انسجام ندانست و گفت: مواضع وي به مشكلات و اختلافات دامن مي زند؛ ما از خدا مي خواهيم آقاي هاشمي به خود آيد و اينطور اين مسير را ادامه ندهد و در تحليل هاي خود تجديد نظر كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: در حال حاضر يكي از مشكلات ما در مساله فتنه اصرار ايشان بر مواضع غير معقول خود است، درست است كه آقاي هاشمي با دولت اختلاف دارد اما نبايد اين مساله را به گونه اي مديريت كند كه به ضرر ملت و نظام تمام شود و دشمن از آن براي القاي اختلاف و نااميدي سود ببرد.

آيت الله كعبي گفت: ما از آقاي هاشمي مي خواهيم اختلاف با دولت را به گونه اي مديريت كند كه در مسير نظام و در جهت مقابله با استكبار جهاني و دشمنان تمام شود، متاسفانه آقاي هاشمي اختلاف با دولت را به خوبي تدبير نكرده و به نصايح رهبري كم توجهي مي كند كه همين مساله باعث سوء استفاده دشمنان مي شود.

 

حکم داوری برای مشاور مسئله دار کروبی
علي معلم مدير مسئول مجله زرد دنياي تصوير، در حالي حكم داوري بزرگترين رويداد سينمايي كشور را گرفت، كه بواسطه نشريه خود، مبلغ سينماي سكس و خشونت هاليوود است.

 

 

اين فرد كه در عرصه سينما به عنوان تهيه كننده نيز فعاليت مي كند تاكنون فيلمي كه مورد پسند منتقدان و مخاطبان باشد، تهيه نكرده است.


با اين وصف و با توجه به عدم قرابت ديدگاه وي با سينماي متعهدانه، معلوم نيست، بر پايه كدامين شاخص فرهنگي، نامبرده به عنوان داور فيلم فجر كه در تكريم انقلاب اسلامي برپا مي شود، تعيين و معرفي شده است.

 

نگرانی رسانه های البرز از حمله به خبرنگاران

 
درپی حمله تعدادی از اجیر شدگان که منافع انها با انتشار خبرهای البرز به خطر افتاده،ساعتی پیش جمعی از مدیران و خبرنگاران خبرگزاریها، پایگاههای خبری و مطبوعات البرز برای دیدار با سردبیر استانهای شبکه خبری البرز در دفتر این شبکه خبری گردهم آمده و باصدور بیانیه ضمن محکومیت این حمله خواستار تامین امنیت شغلی خبرنگاران شدند.


 

درپی حمله تعدادی از اجیر شدگان که منافع انها با انتشار خبرهای البرز به خطر افتاده،  اصحاب رسانه البرز در پی حمله افرادی ناشناس به دفتر شبکه خبری البرز در کرج در نشست مشترکی در محل این دفتر ضمن محکوم کردن این اقدام خواهان ایجاد امنیت شغلی برای این قشر در استان البرز شدند.
ساعتی پیش جمعی از مدیران و خبرنگاران خبرگزاریها، پایگاههای خبری و مطبوعات البرز برای دیدار با سردبیر استانهای شبکه خبری البرزدر دفتر این شبکه خبری گردهم آمدند.

در ابتدای این نشست عبدالرحمان کمالی سردبیر سرویس استانهای شبکه خبری البرز به بیان گزارشی از چگونگی حمله برخی افراد ناشناس به دفتر این شبکه پرداخت و همکاران خود را در جریان جزئیات اقدام صورت گرفته قرار داد.

همچنین افراد حاضر در این جلسه ضمن محکوم کردن اقدام غیر اخلاقی و غیرقانونی صورت گرفته خواهان پیگیری جدی مسئولان استان برای شناسایی و محکوم کردن عوامل اتفاق فوق شدند.

در این جلسه که با گفتگوی صمیمی اصحاب رسانه برای پیش بینی راهکارهای جلوگیری از تکرار این اقدام در قبال رسانه ها صورت گرفت، هریک از افراد به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداختند.

همچنین سردبیر سایت البرز  از پیگیری برخی مسئولان اجرایی و انتظامی شهرستان کرج و استان البرز در خصوص اتفاق فوق خبر داد و بیان کرد: پیگیری های وی و همکارانش در این خصوص تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دارد.

بی شک اطلاع رسانی شفاف از وظایف ذاتی اصحاب رسانه است که در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی کنند اما انتظار می رود مسئولان اجرایی و انتظامی استان نیز با توجه به این وظیفه خطیر از سوی منابع اطلاع رسانی در ایجاد امنیت شغلی برای این قشر بیش از پیش بکوشند.

اتفاق فوق هفته جاری در حالی در کرج رخ داد که مشابه آن نیز قبلا به وقوع پیوسته بود و این موضوع ناراحتی قشر زحمت کش رسانه را به همراه داشت.

از همین رو در نشست فوق نیز مقرر شد جمعی به نمایندگی از اصحاب رسانه با مسئولان عالی استان دیدار و خواهان پیگیری مسئله ایجاد ناامنی برای رسانه ها در استان شوند.

همچنین در پایان این جلسه بیانیه ای در محکومیت اقدام صورت گرفته و نیز لزوم ایجاد امنیت شغلی کافی برای اصحاب رسانه  به امضا رسید که برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار می گیرد


 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چرا"شرق"سنگ قالیباف رابه سینه میزند؟
چرا"شرق"سنگ قالیباف رابه سینه میزند؟
در حالی اکثر جریان های داخلی اصولگرایان به سمت وفاق و یک رنگی می روند رسانه ها و جریان های رادیکال اصلاح طلب در صدد ایجاد انشقاق با محوریت حمایت از "شهردار تهران" هستند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، روزنامه شرق که ارگان سابق رسمی حزب کارگزاران است به دنبال ایجاد خط و خطوط میان اصولگرایان با حمایت از "محمد باقر قالیباف" است.

در شماره 6 بهمن روزنامه شرق در یاداشتی تحت عنوان "قالیباف نبرد اما قهرمان شد" به حمایت از قالیباف می پردازد و او ر ا به عنوان قهرمانی در جبهه شهرداری می داند که مقابل دولت ایستاده است.

در این یادداشت صفاتی چون مدیر مظلوم،قهرمان ناملایمات و حافظ حقوق شهروندی نشان داده شده که در برابر نامردی! های دولت می ایستد.

برای نمونه این جمله که "اگر دولت یک ریال هم ندهد شهرداری نمی گذارد کار شهروندان لنگ بماند"مبین حمایت از قالیباف به نحوه عجیب وغریب است.

شرق در ادامه اعلام می کند که در دوران کنونی نقصان اکثر ادارات دولتی این شهرداری تهران است که گوی خدمت رسانی را ربوده است.

جالب آنکه همچون همیشه دولت مقصر اصلی نامیده شده است.

چند روز پیش هم احمد مسجد جامعی در مقاله ای به حمایت از قالیباف پرداخته و اعلام کرده است که دولت که نحوه به قدرت رسیدن را از مسیر شهرداری دانسته سعی در به زمین زدن قالیباف را دارد.

به نظر رادیکال های شرق نویس که از کاندیداهای احتمالی خود در آینده به علت فتنه گری مأیوس شده اند به دنبال حمایت باقر قالیباف هستند تا اتحاد اصولگریان را مخدوش کنند.
 

5 سئوال اعضای جامعه اسلامی دانشجویان از آقای هاشمی
اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان گیلانی، 5 سئوال مهم را از وی پرسیدند.

به گزارش کلمه ، در نامه سزگشاده اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: آزمون بزرگ و میدانی سخت برای سنجش عیار مدعیان در بستر حوادث فتنه 88 شکل گرفت که در آن اکثر خواص نمره قبولی نگرفتند و از توده‌ها (که به زعم آنها با بی شرمی تمام بی سواد و به دور از تمدن معرفی می‌شوند!) عقب ماندند و با اصرار خود در حالی که به خوبی می‌دانستند ماجرا از چه قرار است و در کجای پازل دشمن ایستاده‌اند خود را از آغوش ملت جدا و به دامان دشمن پرتاب کردند.

در ادامه این نامه مندرج است: بحث افراد معلوم الحالی مثل موسوی، خاتمی یا کروبی و... نیست؛ عملکرد اینها قابل پیش‌بینی و محرز بود، اما درد ما آنهایی بودند که برای انقلاب خون دل‌ها خورده بودند، برای خمینی، عزیز بودند و برای سیدناالخامنه‌ای همسنگر!

اعضای یکی از 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور در ادامه نامه خود آورده‌اند: صحبت‌های اخیر شما در جمع دانشجویان گیلانی ما را بر آن داشت تا چند سئوال و نکته را به عرضتان برسانیم:

1- آقای هاشمی! آیه 14 سوره تغابن را حتما خوانده‌اید! نسبت به تاریخ هم از ما بهتر آگاهید؛ عبدالله بن زبیرها بودند که موجب شدند سیف الاسلام‌ها در جمل‌های تاریخ علیه ولایت خروج نمایند، پس مراقب اطرافیان خود باشید.

2- آقای هاشمی! قریب یک میلیون رأی مجلس خبرگان شما رأی امت حزب‌الله و متدینین است، نه سبزها و نه حامیان غربزده موسوی! بنابراین انتظار مردم این بود که قدرشناس این آرا باشید و به شعار "هاشمی هاشمی سکوت کنی خائنی " جماعتی که نه تنها به شما رأی ندادند بلکه از اساس مخالف ولایت فقیه، خبرگان و تمام ارکان نظام بودند، اعتنا نکنید و به آن دلخوش نباشید.

3- بعد از مواضع شما در نماز جمعه 88 که همراه بود با کلکسیونی از هتک حرمت‌ها علیه فریضه مقدس نماز جمعه توسط جمع اندکی از سبزها که خم به ابروی شما نیاورد، چه کسانی راضی به خانه برگشتند؟! مواضع شما چه کسانی را به تحسین وا داشت؟

4- اردوکشی خیابانی، هتک حرمت مقدسات دینی، کشتن بسیجیان، اتهام تقلب به نظام، اتهام تجاوز جنسی در زندان‌های نظام، توهین به عاشورای حسینی(ع)، بیانیه‌های کاملاً هم‌سو با آمریکا و رژیم صهیونیستی و... اینها اتفاقاتی بود که فقط یکی از آنها برای جدا شدن راه شما و اتخاذ موضع شفاف نسبت به موسوی و منافقین همراهش کافی بود! اما امروز شما نه تنها مرزها و خطوط خود را همچنان با این فرقه منحرف روشن نکرده‌اید، بلکه شنیده شده که موسوی که رأس این فتنه بوده و ابزار اصلی براندازی نظام شده بود را به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دعوت نموده‌اید! چه بگوییم که جز حسرت و حیرت کار دیگری نمی‌توان کرد!

5- اتفاقات اخیر همچون مسئله دانشگاه آزاد تاریکتر از آن اتفاقات جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن شنبه ننگین در بحث انتخاب رئیس بانک مرکزی، علامت‌های سوال جدیدی در ذهن ما ایجاد کرده است. چه پاسخی در قبال این همه علامت سوال برای ذهن پرسشگر دانشجویان دارید؟

هر لحظه آماده شنیدن پاسخ سئوالات خود هستیم.

 

تكاپوي عارف براي احياي اصلاح طلبان

محمد رضا عارف معاون اول دولت دوم خاتمي درتدارك احياي اصلاح طلبان ميانه روست.


به گزارش کلمه،محمد رضا عارف با راه اندازي تشكيلاتي در صدد جلب و جذب اصلاح طلبان ميانه روست تا بتوانند در دور آينده انتخابات مجلس شوراي اسلامي حضور پيدا كنند. 

تدارك براي انتخابات آينده مجلس درحالي از سوي وي صورت مي گيرد كه او درجلسه اي ازاينكه كسان ديگري ورود زود هنگام به بحث انتخابات داشته اند گله كرده بود!
اينهمه در حالي اتفاق مي افتد كه پيش از اين محمد خاتمي يراي حضور درانتخابات شرط و شروط گذاشته بود كه با واكنش برخي مسئولين مواجه شده بود. 

گفته مي شود حركت عارف با حمايت و هدايت پنهان سيد محمد خاتمي صورت مي گيرد و براي اينكه اين نزديكي مشخص نشود عارف از تشكيلات بنياد باران جداشده و تشكيلات جديدي راه اندازي كرده است. 

كارشناسان معتقدند اين بازي دوگانه او و خاتمي در واقع نوعي تقسيم كاراست تا بتوانند به هرشكل ممكن سهمي از معادلات قدرت داشته باشند و به طور كامل از جريان رو به رشد نظام و انقلاب حذف نشوند. 

بسياري بر این باورند مواضعي كه برخي مواقع و به طورغيررسمي ازسوي وي عنوان مي شود نمود و نمونه چنين رويكرد دوگانه اي است.او كه پيش از اين به انصراف خود از حضور درانتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي افتخار مي كرد و گفته بود: «با توجه به روندي که بر انتخابات مجلس هشتم حاکم شد و ردصلاحيت گسترده نيروهاي اصلاح‌طلب معنادارترين کاري که مي‌توانستم در آن برهه انجام دهم انصراف بود و انصراف من داراي يک پيام جدي بود» اكنون مواضعي گرفته كه در تضادي آشكار با رويكرد سابق اش معنا مي شود. 

عارف چندی پیش در سخنان خود در جمع انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان با توجه به حوادث پس از انتخابات گفته بود: «ازابتدا هم موسوی را برای ریاست جمهوری قبول نداشتم.» وي همچنين گفته بود: «نباید بجای انتقاد از دولت احمدی نژاد، انتقادهای خود را به سمت اصول نظام منحرف می کردیم. »

او اگر چه تاكنون به طور صريح مواضع خود را درباره اغتشاشات ،فتنه و فتنه گران سال گذشته ايراد نكرده ولي همواره با انتقاد تندروهاي اصلاح طلب مواجه بوده به طوري كه گفته مي شود موسوي خوئيني ها، عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز كه ازاو به عنوان مرد خاكستري جريان اصلاحات ياد مي‌شود، انتقادات تندي را متوجه عارف كرده ومواضع او را سودجويانه دانسته و انتقادات معاون اول دولت خاتمي به اصلاح طلبان را براي تاييد صلاحيت گرفتن ارزيابي كرده است.
 

توهین به آیات قرآن دررستورانهای تل آویو
پایگاه خبری العرب در سرزمین های اشغالی سال 1948 با اعلام این خبر تصاویر این دستمال ها را نیز کاملا شفاف و واضح منتشر کرده است.

 


برپایه گزارش کلمه ، دستمالهای یاد شده همچنین منقش به مسجد النبی در مدینه منوره هستند.
این دستمال ها معمولا برای پاک کردن میزها پس از سرو غذای مشتری استفاده می شود و پس از آن در کیسه های زباله ریخته می شود.
ایه هفت سوره مبارکه محمد (ص) با مضمون جهادی است و خداوند در این آیه خطاب به مومنان می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید اگر خدا را یاری کنید خداهم شما را (همه جا) یاری می کند و ثابت قدم می گرداند.
این در حالی است که پیش از این نیز رژیم صهیونیستی اقدام به درج آیایه هایی از قرآن کریم بر بطری ها و قوطی های مشروبات الکلی کرده بود . صهیونیستها همچنین اخیرا برخی آیات قران کریم را در بعضی از اماکن مکروه و حرام نوشته بودند و چندی پیش نیز مسجدی را در نابلس به آتش کشیدند.
گفتنی است این برای نخستین بار نیست که غذاخوری های صهیونیست ها در تل آویو به قران و ایات قرآنی توهین می کنند.


 

اپوزيسيوني كه با پاك كن پاك مي شود

جريان اپوزيسيون در جايگاهي از قدرت قرار ندارد كه طرف مذاكره با حاكميت قرار گيرد.

کلمه: مهران براتي از اعضاي گروهك اتحاد جمهوري خواهان (مقيم برلين) و فعال در فتنه سال گذشته، ضمن يادآوري مطلب فوق، به راديو فردا گفت: ما شرايط مذاكره اپوزيسيون با حاكميت را در ايران نداريم. چيزهايي مثل مذاكره و آشتي ملي زماني جاي دارد كه نيروي حاكم ضعيف شده باشد و نتواند به تنهايي مشكلات را حل كند و مجبور شود به صداي

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 250
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 250
بازدید ماه : 386
بازدید کل : 85008
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

یاران خورشید